Quote from Guest on 1 June 2007, 17:24Vad är bättre, intervallträning i uppförsbacke eller då de är slätt?
Min löparrunda är väldigt mycke upp och ner. De finns en lång uppförsbacke med lite brantare parti i övre delen. Där brukar jag köra intervaller. Springer upp och joggar ner. Men har nu
Vad är bättre, intervallträning i uppförsbacke eller då de är slätt?
Min löparrunda är väldigt mycke upp och ner. De finns en lång uppförsbacke med lite brantare parti i övre delen. Där brukar jag köra intervaller. Springer upp och joggar ner. Men har nu
Quote from Funbeat user on 1 June 2007, 17:34Jag är verkligen inget träningsess, men jag tror det kan vara bra att varva backträning med intervaller på planmark. Om jag förstått det rätt är backträning bra för muskulaturen, självförtroendet och löpsteget. Intervallträning på planmark gör förstås att
Jag är verkligen inget träningsess, men jag tror det kan vara bra att varva backträning med intervaller på planmark. Om jag förstått det rätt är backträning bra för muskulaturen, självförtroendet och löpsteget. Intervallträning på planmark gör förstås att
Quote from Funbeat user on 1 June 2007, 21:49Håller med Lee...
Det beror på vad du vill ha ut av träningen.
Inför Lidingö kommer jag köra tuffa terrängspår och långa backintervaller.
Men för att bli snabbare, förbättra konditionen inför ett 5 eller 10 km lopp väljer jag helt klart intervaller på me
Håller med Lee...
Det beror på vad du vill ha ut av träningen.
Inför Lidingö kommer jag köra tuffa terrängspår och långa backintervaller.
Men för att bli snabbare, förbättra konditionen inför ett 5 eller 10 km lopp väljer jag helt klart intervaller på me
Quote from Therese Woodhill on 2 June 2007, 15:57Jag kör nästan aldigr intervallträning själv. Jag är också en back typ. Gillar när det är motstånd.
Men ibland får man bita i det sura äpplet om man har ett specifikt mål med sin träning. Rent teoretisk finns det många fördelar med olika intervaller. Me
Jag kör nästan aldigr intervallträning själv. Jag är också en back typ. Gillar när det är motstånd.
Men ibland får man bita i det sura äpplet om man har ett specifikt mål med sin träning. Rent teoretisk finns det många fördelar med olika intervaller. Me