Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTvätt av 2XU
You need to log in to create posts and topics.

Hej!
Jag har införskaffat en par finfina löpartights från 2XU, problemet är bara att de ska tvättas i 30 grader! Jag tvättar faktiskt inget annat i 30 grader, bara 40 och 60, så frågan är om jag vågar chansa på att köra dem med de övriga träningskläderna

Hej! 🙂

Du kan lugnt tvätta dem i 40 grader. Jag har haft mina 2XU i snart ett år och alltid tvättat dem i 40 grader utan att kompressionen har förändrats. Däremot använder jag aldrig sköljmedel när jag tvättar.

Jag tror att tillverkarna skriver "30 gr

Tack för det, precis vad jag ville höra!

Jag tror som du när det gäller 30-gradersmärkningen och har chansat många gånger förut med "vanliga" kläder. De här brallorna kostar ju dock en del, så jag kände att jag ville säkra först.

Klart att man vill veta om det funkar! 🙂

Jag tvättar aldrig någonting i 30 grader. Har svårt att se plaggen bli rena då, faktiskt.

Lycka till! 🙂

Jag tvättar allting i 60 ("träningsprogram", kanske samma sak som "syntetprogram"?). Det om inte pallar ryker. Det inkluderar 2XU, Orca och Salomon. Kanske att nån tejpremsa lossnar här och där, men inte värre än att jag har kvar mina allra första 2XU.

Har tvätatt mina träningskläder i både 40 och 60 grader.
Enda som går sönder är trycket men det orkar jag inte bry mig om så länge funktionen och passformen är kvar.

40 grader funkar fint. Absolut inget mjukmedel.

Jag har fått lära mig att det snarare är centrifugeringen och inte temperaturen som är det viktiga, så om man är tveksam kan man tvätta varmt men i stället dra ner på centrifugeringen till färre varv per minut eller tvätta i ett "snällare" program (typ "s

Jag har ett suspekt program på min nya Samsung, med 7 kg:s kapacitet, som heter "Daglig tvätt". 😉

Programmet tar 55 minuter och där hamnar i stort sett allt som ska tvättas i 40 grader. Inklusive träningskläder från fyra personer varje vecka. Funkar per