Quote from Funbeat user on 18 December 2011, 13:27Som Bruse säger. Olja på kedjan, fett i lagren.
Som Bruse säger. Olja på kedjan, fett i lagren.
Quote from Funbeat user on 18 December 2011, 13:35Jag har ett larmat kallförråd som den står i, ihop med motorcykeln.
Även jag är allergisk mot 5-56. Som några säger, det löser upp fett och tränger undan fettet.
Mina rullskidor måste lagras i varmt utrymme annars rostar lagren sägs det, hoppas cykeln h
Jag har ett larmat kallförråd som den står i, ihop med motorcykeln.
Även jag är allergisk mot 5-56. Som några säger, det löser upp fett och tränger undan fettet.
Mina rullskidor måste lagras i varmt utrymme annars rostar lagren sägs det, hoppas cykeln h
Quote from Funbeat user on 18 December 2011, 13:36Men, ska man plocka isär lager och fetta in dem?
Christer
Men, ska man plocka isär lager och fetta in dem?
Christer
Quote from Funbeat user on 18 December 2011, 13:46Det har ju inte kommit någon vinter ännu ...
Du behöver inte ta isär och smörja några lager.
Du skall INTE spruta någon 5-56 på några lager.
Ett nytt lager har oftas ett överskott på fett som tränger ut den första tiden.
Ett hjullager kanske skall smö
Det har ju inte kommit någon vinter ännu ...
Du behöver inte ta isär och smörja några lager.
Du skall INTE spruta någon 5-56 på några lager.
Ett nytt lager har oftas ett överskott på fett som tränger ut den första tiden.
Ett hjullager kanske skall smö
Quote from Funbeat user on 18 December 2011, 14:17glöm inte att torka rent och återfetta gaffelbenen
glöm inte att torka rent och återfetta gaffelbenen
Quote from Funbeat user on 18 December 2011, 14:26Ja det sliter på prylarna att köra i lera, sand och gegga. Det hör som till MTB-sporten 🙂 Det bästa man kan göra att försöka hålla drivlinan någorlunda fräsch, det är där det slits snabbast.
Nej, jag smörjer inte vajrarna, höljen och vajrar är behandla
Ja det sliter på prylarna att köra i lera, sand och gegga. Det hör som till MTB-sporten 🙂 Det bästa man kan göra att försöka hålla drivlinan någorlunda fräsch, det är där det slits snabbast.
Nej, jag smörjer inte vajrarna, höljen och vajrar är behandla
Quote from Funbeat user on 18 December 2011, 20:32i bästa fall efter ett riktigt lerigt pass cyklar jag in i gör det själv på okq8 och blåser rent med högtrycken kostar 4kr
i bästa fall efter ett riktigt lerigt pass cyklar jag in i gör det själv på okq8 och blåser rent med högtrycken kostar 4kr
Quote from Funbeat user on 18 December 2011, 20:43Høgtrykk.... Oj..Oj du har "skitt på skoene" dine. Venta og se. 🙂
Høgtrykk.... Oj..Oj du har "skitt på skoene" dine. Venta og se. 🙂
Quote from Funbeat user on 18 December 2011, 21:24Vad glad jag är att jag ställde frågan.
Gaffelbenen hade jag glömt bort.
Snön började falla i går.
Vevpariet mm var mest en isklump blandat med sand och lera.
Vilken skillnad det blev i känslan att åka när cykeln blev så nerisad, den vägde väl dubbelt s
Vad glad jag är att jag ställde frågan.
Gaffelbenen hade jag glömt bort.
Snön började falla i går.
Vevpariet mm var mest en isklump blandat med sand och lera.
Vilken skillnad det blev i känslan att åka när cykeln blev så nerisad, den vägde väl dubbelt s
Quote from Funbeat user on 24 December 2011, 23:02Har kört samma vintercykel i 6 vintrar. Det enda jag gör är att jag sköljer av den rätt ofta och avfettar och tvättar vid behov. Smörjer kedjan med en olja som har en rätt trög karaktär och lägger en dutt på trissorna när de blir för torra.
Kör endast på
Har kört samma vintercykel i 6 vintrar. Det enda jag gör är att jag sköljer av den rätt ofta och avfettar och tvättar vid behov. Smörjer kedjan med en olja som har en rätt trög karaktär och lägger en dutt på trissorna när de blir för torra.
Kör endast på