Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTvätta cykelhandskar?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har klippt bort tvättlappen på ett par av mina cykelhandskar och nu vet jag inte om jag vågar tvätta dom i maskin. (#) Det är någon sorts mockamaterial på handflatan. Jag har tvättat dom förut men jag minns inte hur, det var så längesen...
Brukar man

Jag tvättar alla mina handskar cykel som skidhandskar i tvättmaskin 40 grader men brukar skippa sköljmedel...

Använd milt tvättmedel utan blekmedel osv oc handtvätta i ca 30. Och absolut inte skäl medel på sport läder. Någonsin!

Jävla ajfön

Jag använder aldrig sköljmedel. Möjligtvis till stickade tröjor. jag vet inteom det är läder eller bara imitation. Det luktar inte läder, men å andra sidan är de smutsiga så det kanske döljer läderdoften. Det kan vara alcantara eller liknande.

Jag stoppa

Exakt!

Hört talas om tvätta för hand?

Blir mycket ström oc vatten för ett par handsakar

"Jävla ajfön "

*hålla med*

Det blir inte rent när man tvättar för hand. Annars får man stå och gnugga och krama till förbannelse. Egentligen vill jag tvätta allt i 60 grader. I temperaturer under 60 dör inga snuskiga bakterier.

Jag gissar att hon gör som när jag tvättar mina handskar...slänger med dom med övriga träningskläder...;)
Man är inte dum bara för att man är blond...;)

Det finns tvättmedel för handtvätta som dödar bakterier. Köp det. Får du inte rent vid handtvätt gör du fel.