Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTvätta löparskor?
You need to log in to create posts and topics.

Jag vet att torka löparskor har varit på en tråd, men nån som vet om löparskor tar skada av maskintvätt?

Mina är efter helgens lidingölopp lite leriga... 🙂

Jo, något leriga blev de. Jag tvättade dem i duschen med en diskborste, krama ur det mesta vattnet, sedan får de dropptorka några timmar och slutligen torka med tidningspapper i.

Det finns en tråd om skotvätt också:
http://www.funbeat.se/life/discussion

Det har hänt att jag knutit in mina cykelskor i en stor frottéhandduk och sen tvättat dem. Borde fungera likadant med löparskor.

Leran tar du i grovvasken eller i sjön med diskborste. Sedan i maskin enligt länk.

"Cykelskor i en stor frottéhandduk" eller tvättpåse, låter bra, så det inte blir märken i maskinen.

Märken i maskinen?? Jag förstår inte.. Du menar väl.. så det inte blir märken på skorna??! 😀

Hm ... dubbar i kontakt med tvättrumma? Dubbar i kontakt med den andra skon? Knyta in dem styckvis?

Nja, tänkte nog på maskinen, för det låter ganska bra när man kör mtb-skor med SPD-klips. Tror dock att trumman är tålig, så det är nog ingen fara. Jag har inte märkt något, varken på trumman eller skorna.

Jag har tvättat alla möjliga skor i maskin, det funkar jättebra - till och med med golfskor!