Quote from Guest on 30 September 2007, 18:39Jag vet att torka löparskor har varit på en tråd, men nån som vet om löparskor tar skada av maskintvätt?
Mina är efter helgens lidingölopp lite leriga... 🙂
Jag vet att torka löparskor har varit på en tråd, men nån som vet om löparskor tar skada av maskintvätt?
Mina är efter helgens lidingölopp lite leriga... 🙂
Quote from Camilla Höög on 30 September 2007, 18:49Jo, något leriga blev de. Jag tvättade dem i duschen med en diskborste, krama ur det mesta vattnet, sedan får de dropptorka några timmar och slutligen torka med tidningspapper i.
Det finns en tråd om skotvätt också:
http://www.funbeat.se/life/discussion
Jo, något leriga blev de. Jag tvättade dem i duschen med en diskborste, krama ur det mesta vattnet, sedan får de dropptorka några timmar och slutligen torka med tidningspapper i.
Det finns en tråd om skotvätt också:
http://www.funbeat.se/life/discussion
Quote from Fredrik Närenfors on 30 September 2007, 20:18Det har hänt att jag knutit in mina cykelskor i en stor frottéhandduk och sen tvättat dem. Borde fungera likadant med löparskor.
Det har hänt att jag knutit in mina cykelskor i en stor frottéhandduk och sen tvättat dem. Borde fungera likadant med löparskor.
Quote from Anders Wallerstedt on 2 October 2007, 18:42Leran tar du i grovvasken eller i sjön med diskborste. Sedan i maskin enligt länk.
"Cykelskor i en stor frottéhandduk" eller tvättpåse, låter bra, så det inte blir märken i maskinen.
Leran tar du i grovvasken eller i sjön med diskborste. Sedan i maskin enligt länk.
"Cykelskor i en stor frottéhandduk" eller tvättpåse, låter bra, så det inte blir märken i maskinen.
Quote from Emma Sjöberg on 1 November 2007, 11:10Märken i maskinen?? Jag förstår inte.. Du menar väl.. så det inte blir märken på skorna??! 😀
Märken i maskinen?? Jag förstår inte.. Du menar väl.. så det inte blir märken på skorna??! 😀
Quote from Funbeat user on 1 November 2007, 11:16Hm ... dubbar i kontakt med tvättrumma? Dubbar i kontakt med den andra skon? Knyta in dem styckvis?
Hm ... dubbar i kontakt med tvättrumma? Dubbar i kontakt med den andra skon? Knyta in dem styckvis?
Quote from Anders Wallerstedt on 1 November 2007, 15:46Nja, tänkte nog på maskinen, för det låter ganska bra när man kör mtb-skor med SPD-klips. Tror dock att trumman är tålig, så det är nog ingen fara. Jag har inte märkt något, varken på trumman eller skorna.
Nja, tänkte nog på maskinen, för det låter ganska bra när man kör mtb-skor med SPD-klips. Tror dock att trumman är tålig, så det är nog ingen fara. Jag har inte märkt något, varken på trumman eller skorna.
Quote from Funbeat user on 1 November 2007, 19:29Jag har tvättat alla möjliga skor i maskin, det funkar jättebra - till och med med golfskor!
Jag har tvättat alla möjliga skor i maskin, det funkar jättebra - till och med med golfskor!