Quote from Guest on 13 December 2008, 15:34Hittade denn här artikeln på marathon.se http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=314610
Har hört att det ska vara bättre att träna 1 gång/dag under en hel vecka isället för på detta sätt, även fast man får lika många timmar i veckan.
Vad tror ni?
Hittade denn här artikeln på marathon.se http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=314610
Har hört att det ska vara bättre att träna 1 gång/dag under en hel vecka isället för på detta sätt, även fast man får lika många timmar i veckan.
Vad tror ni?
Quote from Peder Gustavsson on 13 December 2008, 15:44Jag tycker det känns bra att träna ett morgonpass och ett kvällspass på en dag, då blir det lättare för mig att få in ett par vilodagar i veckan och ändå få ihop ganska många träningstimmar per vecka. Jag vet inte om det är mer effektivt eller inte, men d
Jag tycker det känns bra att träna ett morgonpass och ett kvällspass på en dag, då blir det lättare för mig att få in ett par vilodagar i veckan och ändå få ihop ganska många träningstimmar per vecka. Jag vet inte om det är mer effektivt eller inte, men d
Quote from Funbeat user on 13 December 2008, 15:45Jag tror inte att det är något för vanliga motionärer som har ett heltidsarbete.
Det är väl mer för eliten att kunna få längre vila genom täta träningspass.
Jag tror inte att det är något för vanliga motionärer som har ett heltidsarbete.
Det är väl mer för eliten att kunna få längre vila genom täta träningspass.
Quote from Funbeat user on 13 December 2008, 16:46morgonpass för mig är helt utslutet men skulle ändå vilja testa detta på något sätt, kanske på helger eller lov.
morgonpass för mig är helt utslutet men skulle ändå vilja testa detta på något sätt, kanske på helger eller lov.
Quote from Funbeat user on 13 December 2008, 16:49Det är väldigt vanligt att aktiva löpare tränar på det viset. Ett morgonpass kan man t ex ha köra som återhämtning efter ett tuffare pass kvällen innan (det är genomblödningen som snabbar upp återhämtningen), så är man redo för ny tag sen till kvällen. Fu
Det är väldigt vanligt att aktiva löpare tränar på det viset. Ett morgonpass kan man t ex ha köra som återhämtning efter ett tuffare pass kvällen innan (det är genomblödningen som snabbar upp återhämtningen), så är man redo för ny tag sen till kvällen. Fu
Quote from Funbeat user on 13 December 2008, 16:54vältränad är ett extremt luddigt uttryck...
jag vet faktiskt inte vad jag ska klassa mej som. jämför man med eliten i min sport är jag en väldigt stor bit efter men jämför man generellt med folk i min ålder så skulle jag nog klassas som vältränad. hursom
vältränad är ett extremt luddigt uttryck...
jag vet faktiskt inte vad jag ska klassa mej som. jämför man med eliten i min sport är jag en väldigt stor bit efter men jämför man generellt med folk i min ålder så skulle jag nog klassas som vältränad. hursom
Quote from Funbeat user on 13 December 2008, 17:12Egentligen är det inget konstigt, formen kommer gradvis efter hand som man tränar. Vältränad är som du skriver ett luddigt uttryck. Nybörjaren behövde kanske vila en vecka efter sitt första pass, men ganska så snart är man så pass bra att man kan springa
Egentligen är det inget konstigt, formen kommer gradvis efter hand som man tränar. Vältränad är som du skriver ett luddigt uttryck. Nybörjaren behövde kanske vila en vecka efter sitt första pass, men ganska så snart är man så pass bra att man kan springa