Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vilka terrängskor rekommenderas som bra första skor ?

Äger Salomon XR Crossmax CS som jag tyckte var för tunga (725g paret i 44) men har tjock skyddande sula och vattenavvisande ovandel.
Att vara torr om fötterna hela rundan är en onödig lyx ?

Torr om fötterna är tråkigt!

Det viktiga med terrängskor är att de inte ska suga åt sig vatten så att de blir tyngre då de blir våta. Vattentäta skor kommer garanterat att ta in vatten (utmed benet) och sen kommer det aldrig ut igen!

Min favorit just n

Crossmax CS passar nog bättre vid kallare väder. Jahapp, då äger man två par vinterskor då...hittade en bra review på http://www.gearinstitute.com/running/item/salomon-xr-crossmax-1-2 som bl a betonar vikten och värmen. Kan använda dom till MTB cykling i

Hehe, är lite snabb på köpknappen idag 😉

Blev ett par Inov-8 terrängskor med bredare läst än X-Talon 190 och 212, nämligen Inov-8 Roclite 295 som reades ut just nu. 699kr, motsvarar en halv månads snusande, lättare att rättfärdiga köpet 😉

Inov8 är alltid ett bra val. Jag har X-Talon 212 och Oroc 280, de tidigare går att springa alla underlag med (asfalt, terräng, trail,...).

Inov8 låter som ett bra val. Men köper du skor utan att prova dom?

Inov-8 är som sagt alltid rätt.
Ett par TrailRoc 245 kanske?

Vet inte var jag hittar Inov skor i närheten, butikerna online har ofta fria förbetalda returer, förtryckta adresslappar etc, prova hemma, skicka tebax helt gratis om de inte passar. Föll snabbt för Roclite 295 bara för jag fick sista paret för 699kr samt

Jag gillar Inov-8

Trailroc 245/255
X-talon 212
Roclite 243/295

Roclite är en ruskigt bra allt-i-allo sko som fler borde testa..

Anders B: Jag har noterat att du gillar att såga andra här i forumet, men jag öppnar mig för ytterligare en sågning från dig:

Jag nämnde i annan tråd att jag tycker att 212 suger på asfalt. Din sågning då bestod i kommentarer om mitt (förmodade, får man