Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag skall köpa ny löparrygga för GAX och andra långfärdsäventyr. Jag svettas som den tjockis jag är och behöver mycket vatten. Vill ha 2 flaskor fram och 2 flaskor i ryggfacket + all nödvändig säkerhetsutrustning OCH en regnjacka.

Någon som har en AK väs

Jag har en AK. Jag tycker det låter som att den blir lite liten för ditt endamål. SJ väger inte mkt mer, rymmer massor mer och har dessutom småfickor på flaskhållarna som jag saknar på min AK. Jag hade valt en SJ idag trots att jag inte har två extra flas

Håller med. Sikta på SJ v2 (det finns en uppdaterad version).

Har båda (den nya SJ). Det är faktiskt en hiskelig viktskillnad, men det spelar ingen roll om man ändå ska släpa några liter vätska.

AK borde kunna fungera för GAX givet att du kör med en blåsa därbak. Flaskor tror jag inte blir bra. Men det är ändå gan

Nu velar jag fram och tillbaka efter att jag läste att det är svårt att få västen att sitta bra på kroppen om man inte rikigt ser ut som Krupicka eller Jurek... vilket jag verkligen inte gör o.O

Några kommentarer kring det?

Sen finns ju PB (peter bakwin) den större av dom 3 modellerna. Jag har den stora M/L och den sitter som en smäck när den är fullpackad. Nåt mindre kan jag nog inte ha, och då är jag ändå smal/tränad upptill.

Halloj, har precis skaffat en UD ryggsäck (PB-edition) - men jag tycker att flaskorna är extremt svåra att drick ur - är jag dum eller gör jag fel? Dagens 30 km pass hade ju gått åt skogen om jag inte stannat och öppnat flaskan helt och druckit. Med pipen

Har du dragit upp pipen? I nedtryckt läge är den stängd.

Jag köpte UD flasklock till mina gamla flaskor. De håller tätt när de ska, och priset man för betala för det är att man måste dra upp pipen OCH trycka till lite när man vill dricka.

Jag blev också lite förvånad över att det krävs lite ansträngning för at

Som dom redan sagt, lite teknik så funkar dom extremt bra

12