Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har hört en del om ultraintervaller i klubben och när jag söker på funbeat så hittar jag en del gamla inlägg om det men inga nya?

Hittat en del diskussioner om kring hur man genomför dem eftersom reglerna som står på Jogg.se är väldigt bristfälliga.

Den "tävlingen" anordnas ju av jogg.se så det är kanske inte så konstigt att den syns mer där än här. Men det brukar vara en tävlingsklass och en motionsklass. För tävlingsklassen så är gps ett måste och att man rapporterar in resultaten i tid:

http://ww

Jo jag förstår att om man ser det som en tävling så finns det bara en arrangör, men det finns ju onekligen ett antal brister i upplägget som mer gör det som en träningsform liknande LSD av Lydiard. Sedan att man gör den tillsammans blir lite roligare exem

Ultraintervaller är en norsk uppfinning och originalet går i Halden, därför talar man ibland om "Haldenintervaller". Nästa tävlingstillfälle är 3 nov. 2012. På hemsidan står det mesta som man behöver veta för att springa tävlingen eller för att planka kon

Ok, så där var frågan om "copyright" utredd iallafall 🙂

För övrigt eftersom jag just nu läser en hel del om ultralöpning så är ju Haldens start 12:00 betydligt smartare än 00:00 som Jogg.se

Flertal ultralöpare som uttryckt tankar om att sömn är den absolut bästa uppladdningen inför en längre löpdag, och inte

Jo föresten Niklas, du har helt rätt i att man kan se utraintervallerna som ett träningsupplägg. Det var precis den tanken som låg bakom de första Haldenintervallerna 2007. Björn Johannessen ville se hur många träningspass man kunde klämma in på ett dygn

Mikael, länken till Björns sida funker ikke?

Den är nog temporärt nere. Funkade tidigare idag. Officiella länken går den här vägen: idrett.speaker.no/Organisation.asp?OrgElementID=19442&CatId=1060943

Hm, nu funkar det i alla fall. Tack

12