Quote from Guest on 12 March 2012, 18:54Ultraintervaller 4 x 10 km. Spring 10 km var tredje timme (+- 10 min) med start kl. 18:00.
Detta är en inofficiell light-version av de "klassiska" ultraintervallerna, där tanken är att springa den sista halvan.
Ultraintervaller 4 x 10 km. Spring 10 km var tredje timme (+- 10 min) med start kl. 18:00.
Detta är en inofficiell light-version av de "klassiska" ultraintervallerna, där tanken är att springa den sista halvan.
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 19:04Vad är vitsen med att springa 10km var tredje timme x 4? känns som väldigt mycket slöseri med tid, känns ju bättre att då springa antingen 40km direkt eller att knata på i 12timmar. Eller missar jag något?
Vad är vitsen med att springa 10km var tredje timme x 4? känns som väldigt mycket slöseri med tid, känns ju bättre att då springa antingen 40km direkt eller att knata på i 12timmar. Eller missar jag något?
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 19:15Ja så kan man ju resonera om alla typer av intervaller. Tror du att du skulle "slösa" mindre tid om du sprang 40 km eller 12 timmar i sträck?
De främsta anledningarna att göra det är nog för att man kan och för att det är kul. 🙂
Ja så kan man ju resonera om alla typer av intervaller. Tror du att du skulle "slösa" mindre tid om du sprang 40 km eller 12 timmar i sträck?
De främsta anledningarna att göra det är nog för att man kan och för att det är kul. 🙂
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 20:04För ovana löpare med ultra- eller maraambitioner kan 40k i ett sträck vara knepigt att klara medans 4x10 blir görbart.
För ovana löpare med ultra- eller maraambitioner kan 40k i ett sträck vara knepigt att klara medans 4x10 blir görbart.
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 20:29Inte för att jag vill vara tyken, men är inte 40 km lite fuskultra?
Inte för att jag vill vara tyken, men är inte 40 km lite fuskultra?
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 20:34Fuskultra skulle passa mig utmärkt som inte har kommit längre än 23km i sträck. Är lite sugen på denna variant.
Fuskultra skulle passa mig utmärkt som inte har kommit längre än 23km i sträck. Är lite sugen på denna variant.
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 22:00Nja, alltså jag tänkte mer att om jag skulle springa en mil, sen vänta tre timmar och springa igen osv så skulle man ju under väntetiden behöva ta sig inomhus och om inte duscha så byta om till torra kläder för att sen dra ut igen, under den tiden hinner
Nja, alltså jag tänkte mer att om jag skulle springa en mil, sen vänta tre timmar och springa igen osv så skulle man ju under väntetiden behöva ta sig inomhus och om inte duscha så byta om till torra kläder för att sen dra ut igen, under den tiden hinner
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 22:06Ja Mikael du har helt rätt. De som inte vill "fuska" får väl börja kl 15 och springa 5x10 istället. 🙂 Det var också därför jag angav sträcka: Annan, och inte ultramarathon. Man får nog se det mer som intervaller inför ett ultra eller marathon, ungefär s
Ja Mikael du har helt rätt. De som inte vill "fuska" får väl börja kl 15 och springa 5x10 istället. 🙂 Det var också därför jag angav sträcka: Annan, och inte ultramarathon. Man får nog se det mer som intervaller inför ett ultra eller marathon, ungefär s
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 22:13Per: jag vill inte på något sätt ta åt mig äran för de här dumheterna. De ursprungliga ultraintervallerna är alltså 8x10 km och pågår under 24 timmar. Tidigare versioner finns här på funbeat och mer info om den senaste finns även här: http://jogg.se/Misc/
Per: jag vill inte på något sätt ta åt mig äran för de här dumheterna. De ursprungliga ultraintervallerna är alltså 8x10 km och pågår under 24 timmar. Tidigare versioner finns här på funbeat och mer info om den senaste finns även här: http://jogg.se/Misc/
Quote from Elias Engqvist on 13 March 2012, 08:59Ja, vad är det för vits att springa öht? Det är ju lättare att köra bil!
Ja, vad är det för vits att springa öht? Det är ju lättare att köra bil!