Quote from Guest on 26 March 2010, 17:33Hej!
Ska springa Sthlm Marathon nu i juni men har inte trænat något æn.
Jag har alltid hållit på med idrott och har haft en bra grundkondition. Sprang lidingø loppet før 2 år sedan på tiden 2:59.
Nu har jag inte konditionstrænat på ett halvår utan bara st
Hej!
Ska springa Sthlm Marathon nu i juni men har inte trænat något æn.
Jag har alltid hållit på med idrott och har haft en bra grundkondition. Sprang lidingø loppet før 2 år sedan på tiden 2:59.
Nu har jag inte konditionstrænat på ett halvår utan bara st
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 17:43I och för sig kan det väl gå. Men i min värld låter det dumt att springa en tävling så otränad. Normalt vill man väl ha 6 månaders träning inför en mara. Det ska vara kul och inte för plågsamt under och efter loppet.
I och för sig kan det väl gå. Men i min värld låter det dumt att springa en tävling så otränad. Normalt vill man väl ha 6 månaders träning inför en mara. Det ska vara kul och inte för plågsamt under och efter loppet.
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 19:18Oj då Leif....näst intill samma sak igen????
Andreas...NEJ...ge upp den där tanken på att komma under fyra timmar i Stockholm Marathon. Varför inte istället genomföra en fin å trevlig tävling i ett helt annat å myche lämpligare tempo????? Du har inte trän
Oj då Leif....näst intill samma sak igen????
Andreas...NEJ...ge upp den där tanken på att komma under fyra timmar i Stockholm Marathon. Varför inte istället genomföra en fin å trevlig tävling i ett helt annat å myche lämpligare tempo????? Du har inte trän
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 10:04Okey. tack før era synpunkter.
Finns det någon som har ett førslag på ett træningsschema jag kan gå efter om jag vill satsa på att komma under 4 timmar. Jag vill gærna førsøka træna så mycket som møjligt men sjælvklart inte bli øvertrænad.Jag kan svara
Okey. tack før era synpunkter.
Finns det någon som har ett førslag på ett træningsschema jag kan gå efter om jag vill satsa på att komma under 4 timmar. Jag vill gærna førsøka træna så mycket som møjligt men sjælvklart inte bli øvertrænad.
Jag kan svara
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 10:43Andreas, din historia förtäljer inte vilket tempo din kompis höll i de olika loppen. Det är som sagt skillnad på att "bara" ta sig runt och att komma under tuffa tidsmål. I tillägg är innebandy långt ifrån en dålig träning.
Jag tränar också inför maraton
Andreas, din historia förtäljer inte vilket tempo din kompis höll i de olika loppen. Det är som sagt skillnad på att "bara" ta sig runt och att komma under tuffa tidsmål. I tillägg är innebandy långt ifrån en dålig träning.
Jag tränar också inför maraton
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 11:07"Går det?". Med en stor portion talang, så kan det gå. Du måste dock vara i bättre form än tre timmar på LL för att klara fyra på maran.
Du kommer inte att hitta några program för din situation. Om du vill, trots avrådan, försöka så är det bara att sätta
"Går det?". Med en stor portion talang, så kan det gå. Du måste dock vara i bättre form än tre timmar på LL för att klara fyra på maran.
Du kommer inte att hitta några program för din situation. Om du vill, trots avrådan, försöka så är det bara att sätta
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 11:29Tror han hade tiderna ca 18 h på vættern, 1h 9 min på vansbro, precis under 3 h på lidingø och runt 10 h på vasan. Efter att aldrig rørt något av tævlingarnas redskap innan tævlingarna førutom några 3 km løprundor och 3 km stræckan till plugget på cykel s
Tror han hade tiderna ca 18 h på vættern, 1h 9 min på vansbro, precis under 3 h på lidingø och runt 10 h på vasan. Efter att aldrig rørt något av tævlingarnas redskap innan tævlingarna førutom några 3 km løprundor och 3 km stræckan till plugget på cykel s