Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Efter att idag ha insett att augusti och september är två olika månader och att 12 augusti följaktligen inte sammanfaller med 12 september har jag nu till min glädje förstått att jag kommer att kunna springa Umemilen i höst. 🙂

Min stora dröm är att spr

Vad / hur mycket / hur ofta tränar du en vanlig vecka?

Jag försöker springa ca 3 ggr i veckan och sedan tränar jag lite gruppträning, simning etc. Du kan kolla min träningsdagbok om du vill.

Chansa lite.

Gå ut i 5 minuters tempo på nattmilen och kör så länge du orkar. Du har ju sprungit en mara så plåga dig verkar du klara av 🙂

Då får du direkt ett kvitto på vilken status du är i. Sen är det bara att utgå från det.

Tack Jörgen för ett roligt och djärvt förslag. 🙂 Femminuterstempo känns lite häftigt redan nu, men jag kan ju försöka satsa lite offensivt på torsdagkväll åtminstone. Det värsta som kan hända är väl att jag blir lite trött.

Kör intervaller, t ex 1-min intervall i så hög och jämn fart du orkar, sen promenerar du 1 min x 10. Lagom att köra i milspåret då hinner du med både uppvärmning och ned jogg också.

@Helen
Tack - Det kändes som ett bra tips!

@Ingmari
Vi kanske ses runt Nydala med denna variant - låter som ett bra upplägg att ha som tempoalternativ.

Det kan vara lite skoj att göra beräkningar i något verktyg som med utgångspunkt från en sträcka på viss tid räknar ut ungefärlig tid man kan få på andra sträckor. Egentligen är det ju väldigt individuellt, det kan ju vara så att man är bättre på någon vi

Ingmarie: Hur långa sträckor springer du på dina pass (3 ggr / vecka)?

Ja, bra tips, Helen. Tack!

I år har jag sprungit i snitt 18,57 km/vecka med en snitthastighet på 6:56. Passen är allt från 5 - 30 km, men så himla många långpass har det inte blivit.

Förhoppningsvis kommer jag att hinna springa mer nu under sommaren oc

12