Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Colting den gamla räven har några bra argument som får åtminstone mig att tänka om ännu en gång.

Och som han nämner och som jag även funderat på sedan jag hamnade i triathlonvärlden är, varför används inte långsdistans-distansen 4-120-30?
Detta plagiera

Jag håller med Colting. Inte för att jag inte gillar Kalmar som är en fin tävling.

Dessutom, SM-klassen kommer att urvattnas då de i eliten som försöker kvala kommer göra det i sin respektive klass istället. Blir det då bara ett fåtal tävlande kvar i SM-

http://ironmankalmar.com/

Sedärja!

Undrar hur hårt det blir om platserna?

Tycker också att SM borde vara på en annan tävling. Personligen är jag inte speciellt imponerad utav WTC men har förståelse för de som gillar det. Jag tycker även som en del andra att SM mycket väl borde gå på 4km-120km-30km distansen (gamla Nice?) och va

Borde göras en ny undersökning/röstning, att göra om långdistans SM till en 4-120-30. I sanningens namn skulle det varit det enda rätta.
Ju mer man suger på det så är det ju egentligen märkligt att vi haft ett SM som gått på Ironman-distans senaste åren.

4-120-30 vore spännande tycker jag. Gärna tidigt på säsongen så folk hinner ladda om inför kalmar.

12