Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUndring om Asics skor.
You need to log in to create posts and topics.

Hej

Testade ett par Asics 2160 igår. På plösen står modellen T104N.
Går man ex in på Start Fitness så heter den T104Q. Det ser ut att vara samma sko. Kan det vara olika namn pga olika länder, eller vet någon om det är skillnad på dessa två?

//Anders

Vad är problemet? Du köper ju självklart skorna som du provade i butiken, eller hur?

Men... Han kanske vill veta om det finns skillnad på de olika beteckningarna... Varför detta hets?

Edit: rättade.

Finns bara en modell som heter 2160, så det är samma skit!

Nu kollade jag på skorna på InterSport. Men även om jag kollade på nätet så kan ju även de andra kedjorna i sverige ha sina egna beteckningar.
Samma gäller om man ex köper en diskmaskin på elgiganten, så har dom samma på expert men med annan modellbeteck

Om det inte är kopior så ska 2160 vara samma sko oavsett modellbeteckning. Ascics byter ju nummer 2ggr om året. Tror att den hette 2000 från början.

2000-serien byter nummer en gång per år (plussar på 10 till numret). Sen finns olika färgkollektioner, t.ex S/S (spring/summer) och A/W (autumn/winter). Sen kan tillägget 2E finnas vilket beyder extra bred sko. Jag gissar att varje kombination får ett ege

Tack Janne för svaret!

Har kört med denna serie tidigare, fick sedan rådet (efter test på löpband) att jag skulle ha Kayano, vilket resulterade i ont överallt, både under och över foten. Det sistnämnda beror förmodligen på den sneda snörningen vilket int

Det går verkligen att hitta skor billigt utomlands. Alldeles i början av året köpte jag två par 2150 i en stor sportbutik i USA för precis under 500 kr paret. Billigare än Startfitness och Wiggle, trots att jag köpte i butik och fick prova skorna. En extr