Quote from Guest on 25 September 2007, 09:11Jag ar i och for sig i starten fortfarande pa min nya vardag, med pendling pa cykel varje dag, men jag ar ordentligt seg och trott i slutet av veckan. Har nagon bra tips pa hur man undviker overtraning nar man kor tva pass om dagen fem dagar i veckan, var
Jag ar i och for sig i starten fortfarande pa min nya vardag, med pendling pa cykel varje dag, men jag ar ordentligt seg och trott i slutet av veckan. Har nagon bra tips pa hur man undviker overtraning nar man kor tva pass om dagen fem dagar i veckan, var
Quote from Camilla Höög on 25 September 2007, 09:21Jag tror nog inte du riskerar att bli övertränad genom att cykla till och från jobbet som du gör. Ansträngningen är ganska kort tid per dag. Överträning uppstår när kroppen inte hinner återhämta sig under en längre tid.
Jag tycker det du gör låter jättek
Jag tror nog inte du riskerar att bli övertränad genom att cykla till och från jobbet som du gör. Ansträngningen är ganska kort tid per dag. Överträning uppstår när kroppen inte hinner återhämta sig under en längre tid.
Jag tycker det du gör låter jättek
Quote from Fredrik Närenfors on 25 September 2007, 10:07Dels kommer du att vänja dig och du kommer inte alls vara så trött i slutet på veckan. Men visst se till att ta det lite lugnare nåt pass då och då. Jag brukade ta det lugnt på morgonen och sen köra full rulle hem när jag hade ungefär samma pendling som d
Dels kommer du att vänja dig och du kommer inte alls vara så trött i slutet på veckan. Men visst se till att ta det lite lugnare nåt pass då och då. Jag brukade ta det lugnt på morgonen och sen köra full rulle hem när jag hade ungefär samma pendling som d
Quote from Funbeat user on 25 September 2007, 10:18Hur mycket tränar du förutom cyklandet? I tid (och intensitet) och hur lång tid cyklar du per vecka nu? Hur många procent ökar du din träningsdos med om du bara lägger på cyklandet?
Och som Per skriver, glöm inte sova, gärna lite xtra i början. Och ät.
Hur mycket tränar du förutom cyklandet? I tid (och intensitet) och hur lång tid cyklar du per vecka nu? Hur många procent ökar du din träningsdos med om du bara lägger på cyklandet?
Och som Per skriver, glöm inte sova, gärna lite xtra i början. Och ät.
Quote from Ingemar Lindgren on 25 September 2007, 10:27Jo, ata mer far jag definitivt gora, jag tror det ar en stor anledning till att jag blev trott forra veckan. Sova mer blir svart med 60-timmars arbetsvecka och tva smabarn hemma!
Jag pendlade 22 km om dagen forra aret, men sommaren har varit mindre trani
Jo, ata mer far jag definitivt gora, jag tror det ar en stor anledning till att jag blev trott forra veckan. Sova mer blir svart med 60-timmars arbetsvecka och tva smabarn hemma!
Jag pendlade 22 km om dagen forra aret, men sommaren har varit mindre trani
Quote from Funbeat user on 25 September 2007, 12:52överträning har att göra med hur mycket individen är van att träna och hur mycket den helt plötsligt börjar träna.
ät ordentligt. håll dig borta från frityren 😉
hälsa belgien från mig.
är ofta i Geel
överträning har att göra med hur mycket individen är van att träna och hur mycket den helt plötsligt börjar träna.
ät ordentligt. håll dig borta från frityren 😉
hälsa belgien från mig.
är ofta i Geel
Quote from Jan Lundquist on 25 September 2007, 14:41> Sova mer blir svart med 60-timmars arbetsvecka och tva smabarn hemma!
Varför jobba så mycket om du har småbarn hemma? De flyttar snart hemifrån, då kan du jobba 60-timmarsveckor igen, om du tycker det är kul.
> Sova mer blir svart med 60-timmars arbetsvecka och tva smabarn hemma!
Varför jobba så mycket om du har småbarn hemma? De flyttar snart hemifrån, då kan du jobba 60-timmarsveckor igen, om du tycker det är kul.
Quote from Funbeat user on 25 September 2007, 14:52Stina du tar orden ur munnen på mig ... även om det är en engångilivetchans på ett jobb som "råkar" kräva mycket så ... barn går definitivt inte i repris ... eller? Någon här som kommit till barnbarnen? Men de hamnar inte alltid nästgårds.
Stina du tar orden ur munnen på mig ... även om det är en engångilivetchans på ett jobb som "råkar" kräva mycket så ... barn går definitivt inte i repris ... eller? Någon här som kommit till barnbarnen? Men de hamnar inte alltid nästgårds.
Quote from Camilla Höög on 25 September 2007, 15:22Man lever för att arbete heter det ju....tydligen för vissa 😉
Nej, visst ska arbetet vara kul, men det får absolut inte påverka min fritid. Då säger jag hellre upp mig.
60 timmar arbetstid låter lite i överkant, men jag ska inte döma någon.
Man lever för att arbete heter det ju....tydligen för vissa 😉
Nej, visst ska arbetet vara kul, men det får absolut inte påverka min fritid. Då säger jag hellre upp mig.
60 timmar arbetstid låter lite i överkant, men jag ska inte döma någon.
Quote from Funbeat user on 25 September 2007, 15:26hadde jag haft patienter till 60h /vecka så hade jag garanterat jobbat så mycket.
men jag har och andra sidan inte en helt sund instälning till mitt yrkesliv
hadde jag haft patienter till 60h /vecka så hade jag garanterat jobbat så mycket.
men jag har och andra sidan inte en helt sund instälning till mitt yrkesliv