Quote from Guest on 6 March 2008, 07:33Till alla er som var tvungna att hålla upp med löpningen i ca 1-1,5 vecka - hur lång tid tog det innan ni var tillbaka till samma form som innan sjukdomen/skadan?
Till alla er som var tvungna att hålla upp med löpningen i ca 1-1,5 vecka - hur lång tid tog det innan ni var tillbaka till samma form som innan sjukdomen/skadan?
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 07:43Om det är så kort som 1-1/2 vecka skulle jag säga dagar, inte särskilt många heller. Beroende på hur mycket du tränar kanske du rent av upplever en skön formtopp och ditt livs form.
Om det är så kort som 1-1/2 vecka skulle jag säga dagar, inte särskilt många heller. Beroende på hur mycket du tränar kanske du rent av upplever en skön formtopp och ditt livs form.
Quote from Fredric Lagerström on 6 March 2008, 07:58Jag tror du kommer tillbaks snabbt med. Vila tills du blir bra nu så blir det lagom att möta våren med lite go löpning sedan. Jag höll upp en hela september och
efter några lite lugnare pass sedan var jag tillbaka i gammalt gott slag." Man kan inte kom
Jag tror du kommer tillbaks snabbt med. Vila tills du blir bra nu så blir det lagom att möta våren med lite go löpning sedan. Jag höll upp en hela september och
efter några lite lugnare pass sedan var jag tillbaka i gammalt gott slag.
" Man kan inte kom
Quote from Elias Engqvist on 6 March 2008, 08:00Håller med - jag tror inte det märks negativt alls däremot kan det kännas att det går lättare de första passen man kör igen. Men sen kan det ju bero på varför man höll upp. En influensa tex kan ju göra att man är ganska matt efteråt.
Håller med - jag tror inte det märks negativt alls däremot kan det kännas att det går lättare de första passen man kör igen. Men sen kan det ju bero på varför man höll upp. En influensa tex kan ju göra att man är ganska matt efteråt.
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 09:53Första passet efter ett kortare uppehåll (1-2 veckor) brukar kännas jobbigt tycker jag. Mest psykiskt förmodligen. Sen andra passet är det som om jag aldrig varit sjuk/skadad. Du tappar inte speciellt mycket på 1-1½ vecka.
Första passet efter ett kortare uppehåll (1-2 veckor) brukar kännas jobbigt tycker jag. Mest psykiskt förmodligen. Sen andra passet är det som om jag aldrig varit sjuk/skadad. Du tappar inte speciellt mycket på 1-1½ vecka.
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 12:41I fall om 1-2 veckor så handlar det ju mest om anledningen till att man varit borta, hur mycket det i sig slitit på kroppen, och inte inaktiviteten i sig.
I fall om 1-2 veckor så handlar det ju mest om anledningen till att man varit borta, hur mycket det i sig slitit på kroppen, och inte inaktiviteten i sig.
Quote from Funbeat user on 7 March 2008, 00:00Sedan tycker jag att det är riktigt jobbigt om man har varit förkyld, med ett uppehåll på 1-2 veckor som följd. Man får många gånger bakslag, mycket slem i luftrören och hosta och ibland även lite irritation i svalget när jag påbörjar löpträniingen. Även
Sedan tycker jag att det är riktigt jobbigt om man har varit förkyld, med ett uppehåll på 1-2 veckor som följd. Man får många gånger bakslag, mycket slem i luftrören och hosta och ibland även lite irritation i svalget när jag påbörjar löpträniingen. Även
Quote from Funbeat user on 7 March 2008, 20:54Jag har läst att kroppen behåller konditionen upp till tre veckor, sedan börjar man tappa. Men sen känns det ju ofta tungt att börja springa efter förkylning/sjukdom. Min erfarenhet är att en förkylningsperiod inte sabbar så mycket. Men om det däremot kom
Jag har läst att kroppen behåller konditionen upp till tre veckor, sedan börjar man tappa. Men sen känns det ju ofta tungt att börja springa efter förkylning/sjukdom. Min erfarenhet är att en förkylningsperiod inte sabbar så mycket. Men om det däremot kom