Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningUpplägg av lite längre simning
You need to log in to create posts and topics.

Jag har satt upp ett mål för min simträning: 10 000 meter på fyra timmar. Det jag undrar är hur jag bäst lägger upp själva genomförandet av passet? Jag tänker mig att det mest blir frisim, varvat med en del rygg och kanske lite bröst för att vila lite. Sk

När jag simmade (crawl) 15 km sist så stannade jag en gång för att dricka vatten. För mig är alltid lättare att köra på utan några avbrott. Men så fungerar jag och jag vet att de flesta brukar göra annorlunda. Jag t ex vill inte ha några pauser på vandrin

Naturligtvis kommer jag att testa olika saker. Det jag upplever nu är att jag klarar av att simma ungefär 100 meter crawl ganska fort (1:20 ungefär) även efter jag har simmat ett par kilometer. Därefter går det mycket segare. Varva simsätt myckte tror jag

Jag gjorde ett helt oplanerat försök igår. Tanken var att simma 6 000 meter på två timmar, men jag kände mig stark och fortsatte. Jag klarade 10 000 på 3 timmar och 22 minuter. Om någon är intresserad skrev jag lite om det här:

http://www.snigel.nu/?p=50

Grattis Olle!
Det är många uppfyllda mål på din lista. Vad ska du göra när du kryssar allt?...:-)
Du stannade inte många gånger innan 9 km och jag är imponerad att du kunde fortsätta till 10 km-mål.
Grattis en gång till!!!

Tack så mycket! Det kändes väldigt, väldigt bra när jag var i mål, det kan jag tala om. Svaret på frågan vad jag ska göra när listan är klar är förstås att göra en ny lista 🙂

Låter häftigt. 🙂
Har en liten liknande grej. Är ju lite så där när man väl kommer igång. Detta var dock 2.5år sedan (tiden går så fort..). Jag simmade inte jättelångt. Eller ja 3000m blev det när jag var klar. Ska klistra in ett litet urklipp ur vad jag

Jag tycker att det är ganska givande att träna med ett mål i sikte på det sättet. Sedan måste man ju komma ihåg att allting är relativt, att säga att något inte är speciellt långt säger ju mer om den som simmar än sträckan som simmades. Jag menar, de som

Hehe.. 🙂 Fick lite sånna påhopp när jag började simma, från dem som verkligen simmade... Var lite jobbigt. För det är ju en prestation för mig 🙂 Det är ju det som är viktigt.
Men när jag prata med mina vanliga kompisar så blir de impade 😉

Jo, precis. Men det är riktigt töntigt att träna något mycket och sedan nedvärdera något någon annan gör på samma område. Jag menar, antag att jag skulle sprungit milen på strax över trettio eller något åt det hållet (det har jag inte), och sedan kommer n