Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUpplägg efter fotoperation
You need to log in to create posts and topics.

Den 16 oktober i år opererade jag bort skelettutskott på hälen som låg och skavde på hälsenan. Jag har lämnat kryckorna hemma och kommit igång rejält med rehab i form stretch och tåhävningar i oändlighet.

För två dagar sedan tog jag mina första små "löps

Bäst vore nog att ta hjälp utifrån, exvis av en duktig och idrottsintresserad sjukgymnast. Lagom tempo på återgång till idrott... Vad har ortopeden som opererat dig givit dig för råd om rehab/återgång till idrott?
Lycka till!
Kram,
Jenny

Hej Jenny, tack snälla för ditt svar.

Jag frågade kirurgen före och efter op och han sa att jag skulle fokusera på stretch och tåhävningar. Efter 8-10 veckor kunde jag sakta börja med "skutt" (löpning, små hopp, rullskidor eftersom dom skakar när man åke

Hej Anna

Jag gjorde samma operation som du - mejslade på hälbenet och tog bort några slemsäckar - den 19 december. Jag har fått ett enkelt program för de första två veckorna som är på temat "gasa/bromsa". I grunden var det körförbud i bil 2 v och kunna k

Tack för ditt svar Harald. Hoppas det går bra för dig! Hör gärna av dig om du hör något speciellt.

Hej Anna

Har också opererat mig för Haglunds sjukdom/häl (aug 2011). Min rekomendation är att du direkt tar kontakt med en idrottsskadeinriktad sjukgymnast som lägger upp ett träningsprogram för, låt oss säga det första halvåret. Jag gjorde INTE detta ut

Tack snälla Jan för att du delar med dig. Jag har fått en tid hos en fysioterapeut den 14 januari. När jag läst era svar så känns det som att jag vet mer om vilka frågor jag ska ställa och vad jag kan be om.

Jag gjorde även ett rörlighetstest för att mät