Quote from Guest on 24 May 2009, 17:36Har fått för mig att jag ska springa Göteborgs marathon den 10 oktober i år.
Vad tror ni om följande upplägg?
Gbgvarvet 21 km förra veckan.
Ca 24 km om 4 veckor
Ca 27 km om 8 veckor
ca 30 km om 12 veckor
osv.
Hoppas passen inte ligger för tajt med
Har fått för mig att jag ska springa Göteborgs marathon den 10 oktober i år.
Vad tror ni om följande upplägg?
Gbgvarvet 21 km förra veckan.
Ca 24 km om 4 veckor
Ca 27 km om 8 veckor
ca 30 km om 12 veckor
osv.
Hoppas passen inte ligger för tajt med
Quote from Johan T on 24 May 2009, 17:46Kör ett sånt pass varje, eller varannan, vecka är mitt förslag. 🙂
Kör ett sånt pass varje, eller varannan, vecka är mitt förslag. 🙂
Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 08:49Hej Louise!
Om din reggning av träning i Funbeat stämmer så är det nog viktigt att börja löpträna regelbundet tre ggr i veckan, kanske öka till fyra gånger i augusti och halva september innan nedtrappningen inför maran.Om 21,1 km är det längsta som du h
Hej Louise!
Om din reggning av träning i Funbeat stämmer så är det nog viktigt att börja löpträna regelbundet tre ggr i veckan, kanske öka till fyra gånger i augusti och halva september innan nedtrappningen inför maran.
Om 21,1 km är det längsta som du h
Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 09:18Håller med Jonas. Spring långt minst varannan vecka. Jag brukar ha som mål att köra ett långpass per vecka sen ställer verkligheten till det och resultatet brukar bli ca 3 långpass per månad. Till skillnad från att träna för kortare distanser är långpasse
Håller med Jonas. Spring långt minst varannan vecka. Jag brukar ha som mål att köra ett långpass per vecka sen ställer verkligheten till det och resultatet brukar bli ca 3 långpass per månad. Till skillnad från att träna för kortare distanser är långpasse