Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUpplägg inför lopp
You need to log in to create posts and topics.

Jag har nu i två veckor inte tränat alls för att jag varit sjuk i nåt som inte vill försvinna men som jag hoppas ska vara borta snart. Har haft ont i halsen men inte så jättemycket, lite förkylning och lite hosta.
Jag ska mjukstarta lite grann i veckan me

Ditt träningspass idag tycker jag visar att du har hyfsad mental uthållighet, det är få i min bekantskapskrets som har orken att köra fysisk aktivitet under så lång tid som du gjorde idag. Kvarstår alltså att få upp farten.

Du gjorde ett fint 3kms pass s

Tack för dina tips och åsikter.
Jag har nog rätt lätt för att klara köra länge i ett bekvämt tempo och så är jag rätt envis. 🙂

Men vågar jag köra på så hårt med tre pass i veckan redan när jag haft uppehåll för sjukdom? Hur ökar jag lämpligast distansen

Vid så låga volymer skulle jag säga att det knappt kan räknas som en ordentlig stegring, och med tanke på att det bara är 5 veckor kvar gäller det att gå ut offensivt.

Lina, har du fortfrande ont i vaderna och smalbenen eller har det gått över nu?

Jag vill bara inte riskera att bli sjuk igen, så viktigt är inte loppet så att det är värt det. Även om jag gärna gör ett hyffsat lopp. 🙂
Har ju inte sprungit så himla mycket sista tiden. Men jag kanske oroar mig i onödan.

De senaste gångerna jag har sp

Första passet efter träningsuppehåll pga sjukdom brukar jag ta det lugnt och känna efter hur kroppen svarar under passet och efter. tex jogga 30 min, lägg in någon minut gång här och där om det behövs. Om det känns bra så kör igång som Niklas rekommender

Jag provade ju lite i helgen med långpromenader och än så länge känner jag mig inte sjukare utan bara öm i kroppen lite här och där men det är ju en annan sak. 🙂

Tack för tipset Sara om att köra intervaller. Det gjorde jag när jag började med löpning fö

ALL IN.

Körde ett pass på 3 km i 6.30-fart och det kändes bra. Får se hur kroppen mår imorgon. 🙂 Men det märks att kondition är en färskavara men att jag har nån grund i botten ändå.