Quote from Guest on 21 September 2010, 16:59Jag kanske kan få lite input från någon av alla erfarna löpare och andra konditionsidrottare därute...
Jag vill förbättra min kondition och uthållighet, främst i syfte att förbättra mig som skidåkare. Jag löptränar, kör rodd och åker rullskidor. Jag trän
Jag kanske kan få lite input från någon av alla erfarna löpare och andra konditionsidrottare därute...
Jag vill förbättra min kondition och uthållighet, främst i syfte att förbättra mig som skidåkare. Jag löptränar, kör rodd och åker rullskidor. Jag trän
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 17:09Andreas,
jag tycker att du skall köra 10 intervaller
60 sek vila mellan varje och ligga på samma tempo som du gör nu.
Efter 5 intervaller så springer du 2 km i lugnt tempo innan du kör igen...
Andreas,
jag tycker att du skall köra 10 intervaller
60 sek vila mellan varje och ligga på samma tempo som du gör nu.
Efter 5 intervaller så springer du 2 km i lugnt tempo innan du kör igen...
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 18:30Men jag skulle inte orka att köra 10 st i den farten. Skulle nog få slå ner på takten med bibehållen puls (det är väl ok eftersom det är pulsen som är styrande?). Dock skulle jag betrakta det som ett mkt tufft pass som jag nog skulle tveka inför.
Vad hä
Men jag skulle inte orka att köra 10 st i den farten. Skulle nog få slå ner på takten med bibehållen puls (det är väl ok eftersom det är pulsen som är styrande?). Dock skulle jag betrakta det som ett mkt tufft pass som jag nog skulle tveka inför.
Vad hä
Quote from Håkan Öhling on 21 September 2010, 18:53Nej, Andreas du ska inte köra 10 st med en gång tycker jag. Dessutom tycker jag att du kör för fort. Jag brukar ligga på 3.40-3.50 på mina och jag springer milen på 39.
Nej, Andreas du ska inte köra 10 st med en gång tycker jag. Dessutom tycker jag att du kör för fort. Jag brukar ligga på 3.40-3.50 på mina och jag springer milen på 39.
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 18:53Syftet är ju att öka syreupptagningen så jag skulle köra på. man orkar mer än man tror och intervallet skall ligga högt i puls... Upp till 95 % av maxpulsen...
Syftet är ju att öka syreupptagningen så jag skulle köra på. man orkar mer än man tror och intervallet skall ligga högt i puls... Upp till 95 % av maxpulsen...
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 12:55Torbjörn, jag är benägen att hålla med om att jag kör för hårt eftersom jag inte orkar mer än 4-5 intervaller. Å andra sidan så ligger jag under (eller på) min tröskelpuls i slutet av intervallerna och det är väl bra?? Kan det vara så att den lokala kapac
Torbjörn, jag är benägen att hålla med om att jag kör för hårt eftersom jag inte orkar mer än 4-5 intervaller. Å andra sidan så ligger jag under (eller på) min tröskelpuls i slutet av intervallerna och det är väl bra?? Kan det vara så att den lokala kapac
Quote from Håkan Öhling on 22 September 2010, 14:30Jag säger kör lugnare nu. Öka antalet upp till 10 stycken och öka farten, men låt det ta många månader. Eller har du bråttom? Det känns alltid bra att bli bättre...
Jag säger kör lugnare nu. Öka antalet upp till 10 stycken och öka farten, men låt det ta många månader. Eller har du bråttom? Det känns alltid bra att bli bättre...
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 14:52Jag tycker det underligaste i historien är att du springer en intervall och bara precis i slutet lyckas ta dig upp på det som var din genomsnittspuls över 10km.
Om din teknik var dålig borde det snarare vara så att du inte lyckas öka tempo speciellt myck
Jag tycker det underligaste i historien är att du springer en intervall och bara precis i slutet lyckas ta dig upp på det som var din genomsnittspuls över 10km.
Om din teknik var dålig borde det snarare vara så att du inte lyckas öka tempo speciellt myck
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 15:00"Jag tycker det underligaste i historien är att du springer en intervall och bara precis i slutet lyckas ta dig upp på det som var din genomsnittspuls över 10km."
När jag körde mina intervaller i somras kom jag precis upp i 170 i slutet av serien. Och ib
"Jag tycker det underligaste i historien är att du springer en intervall och bara precis i slutet lyckas ta dig upp på det som var din genomsnittspuls över 10km."
När jag körde mina intervaller i somras kom jag precis upp i 170 i slutet av serien. Och ib
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 15:32Och hur hänger det samman? Jag kan iallafall pressa mig högre upp om jag får stanna igen efter 1km än om jag ska fortsätta i 10.
Men, jag ska sträcka mig så långt som till att det var dumt av mig att börja sammanlikna träning och tävling.
Och hur hänger det samman? Jag kan iallafall pressa mig högre upp om jag får stanna igen efter 1km än om jag ska fortsätta i 10.
Men, jag ska sträcka mig så långt som till att det var dumt av mig att börja sammanlikna träning och tävling.