Quote from Guest on 13 January 2014, 09:14Hej,
jag och en vän har idag bestämt oss för att springa 12an loppet i maj -14. Jag är ingen van löpare men drömmer om en tid på 45-50 min. Jag har en ganska bra grundkondition. Promenerar till o från jobbet månd-fred, blir totalt 12 km/dag.
Vad tror ni
Hej,
jag och en vän har idag bestämt oss för att springa 12an loppet i maj -14. Jag är ingen van löpare men drömmer om en tid på 45-50 min. Jag har en ganska bra grundkondition. Promenerar till o från jobbet månd-fred, blir totalt 12 km/dag.
Vad tror ni
Quote from Funbeat user on 13 January 2014, 09:24För att klara 12 km på under 50 minuter måste du springa hela loppet kring 4 minuter per kilometer. Det är nog för de flesta människor ouppnåeligt, så du måste nog ha någon form av elit-bakgrund alternativt vara byggd för att springa fort och länge. Men d
För att klara 12 km på under 50 minuter måste du springa hela loppet kring 4 minuter per kilometer. Det är nog för de flesta människor ouppnåeligt, så du måste nog ha någon form av elit-bakgrund alternativt vara byggd för att springa fort och länge. Men d
Quote from Funbeat user on 13 January 2014, 09:51Håller med det Gunnar skriver till 100%, visa ord.
Mer specifikt för just 12an, så tänk på att det är en ganska tuff bana - så lägg gärna in lite backträning också. Bor du grannskapet så kan ni ju öva på banan eller i Solviks motions-spår. Banprofil:
BIL
Håller med det Gunnar skriver till 100%, visa ord.
Mer specifikt för just 12an, så tänk på att det är en ganska tuff bana - så lägg gärna in lite backträning också. Bor du grannskapet så kan ni ju öva på banan eller i Solviks motions-spår. Banprofil:
BIL
Quote from Funbeat user on 13 January 2014, 10:08Omöjligt att svara på utan att veta något om dig och din träning.
Hur gammal är du?
Springer du något öht eller vilken annan konditionsidrott tränar du?
Har du sprungit 12 km nån gång?
På vilken tid sprang du då och när var det?
Omöjligt att svara på utan att veta något om dig och din träning.
Hur gammal är du?
Springer du något öht eller vilken annan konditionsidrott tränar du?
Har du sprungit 12 km nån gång?
På vilken tid sprang du då och när var det?
Quote from Funbeat user on 13 January 2014, 15:28Hej igen,
tack för era svar! Jag har förstått att 45-50 min är att ta i, är ingen van löpare och kommer att satsa på en mer rimlig tid för mig, skador är det sista jag vill ha.
Ska fundera på upplägget, tack!
Hej igen,
tack för era svar! Jag har förstått att 45-50 min är att ta i, är ingen van löpare och kommer att satsa på en mer rimlig tid för mig, skador är det sista jag vill ha.
Ska fundera på upplägget, tack!
Quote from Funbeat user on 13 January 2014, 22:01Hej, Kat!
Jättekul att du tänker springa tolvanloppet.
Håller med Gunnar till punkt och pricka, fast det anade du nog redan. 😉
Jag håller på att kolla ett träningsprogram för dig. Är inte riktigt klar än. De som finns är för 10 km och det torde passa
Hej, Kat!
Jättekul att du tänker springa tolvanloppet.
Håller med Gunnar till punkt och pricka, fast det anade du nog redan. 😉
Jag håller på att kolla ett träningsprogram för dig. Är inte riktigt klar än. De som finns är för 10 km och det torde passa