Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelUr led är tiden? (olika tider)
You need to log in to create posts and topics.

Jag cyklade HalvVättern igår, hade min Garmin 305 på armen.
Startade den när min grupp drog iväg från startfållan och innan jag själv körde över mattan.
Stoppade den när jag kommit i mål = kört över mattan. Så pettimeter-mätt så borde den ha reggat några

Hur mätte din klocka hastigheten, har du en sensor på cykeln eller kör du via gps-satelliterna? Kör du med sensor, måste klockan ställas in med rätt hjulomkrets. Kör du via gps så är inte det exakt.

Fast hjulomkrets och gps:er har väl ingen betydelse för hur klockan fungerar. Startar man den innan mattan och stänger av den när man rullar över mållinjen borde det ju bli rätt om ingen auto-pause funktion är igång som stänger av den vid eventuella stopp

Hahaha, Emma, ja du... Självklart, jag tänkte på hastighet och sträcka.... Glöm vad jag skrev.

Bruse:
Drick ditt morgonkaffe och se till att du vaknar innan du postar.

Mia:
Borde du inte ställa frågan till VR-adminstationen istället?
Vare sig VR eller tjejVR är ju tävlingar, tidtagningen blir väl därefter.

Om under 6 timmar uppmärksammas så är det ju extra surt! :@

Håkan, just det som var grejen. Skär ned på kaffedrickandet inför lördagen. Se hur illa det går.

@ Håkan: Jo, visst kan jag fråga VR-arrangemanget. Men det känns så seriöst 😉 Å lite gnälligt...
Ville höra här först, för detta forum brukar ha svar och koll.

visst var det lite surt - särskilt med tanke på min extraväxel som jag lade i sista 2milen tr

Vet inte hur de gör på Halvvättern, men kanske är det så att den officiella tidtagningen börjar när "startskottet" för din grupp går, och inte när du rullar över startlinjen/startmattan.

Då är ju din klocka mer rätt. Ja, förutsatt att du startade den när

Det finns alltså någon form av premiemedalj om man cyklar under ett visst antal timmar på halvvättern. Finns det något liknande på Vätternrundan? Jag har aldrig hört talas om det förut.