Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelUr led är tiden? (olika tider)
You need to log in to create posts and topics.

@ Emma:
Saxat från vätternrundans hemsida:
"Vid målgång belönas alla cyklister med medalj och mat. Efter Halvvättern väntar dessutom en extra utmärkelse för tjejer som cyklat loppet på mindre än sex timmar och killar som cyklat loppet på mindre än fem tim

Den officiella tidtagningen har varit bruttotid så länge den funnits.

Har för mig att de bara mäter hela minuter. Kolla din tid i mål, slår vad att den inte ger exakt tid i sekunder.

Om de nu har extra premie på Halvvättern som liksom Tjejvättern inte är "riktiga" Vätternrunden, varför kan de inte premiera bra tider på Tjejvättern också?

@ Fredrik: Vad menar du med bruttotid? Totaltid inkl depåstopp?
Min klocka på armen rullade hela tiden, dvs den stoppade inte när hastigheten gjorde det.

På resultatlistan på hemsidan står det "bara" timmar och minuter, men på mitt diplom som jag fick u

De hade säkert slut på extra utmärkelser. (H)

Bruttotid från startskott till måltid till skillnad från nettotid som räknas från startlinjen till mållinje.

@Eric: åh... tusan! vi har nog svaret där. Vi låg i bakre halvan av startgruppen.

Inte om tiden togs när starten gick och det tog ett par sekunder och komma fram till mattan och där trycktes klockan igång. Sen kan jag tycka att har man ett chipsystem med mattor vid starten så kan man ju lika räkna nettotid, så är det i alla fall på vät

Riktigt snitsig redovisning av tidtagningen var det på Blodomloppet Linköping, där fick jag BÅDE bruttotiden - startskott tills jag korsade mållinjen - och netto, det som resultatlistan sorterades på, från det jag passerade över startlinjen tills jag kom