Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUrkass prestation efter sjukdom
You need to log in to create posts and topics.

Skulle vara mycket tacksam för lite hjälp!

Började springa för drygt ett år sen och har sprungit cirka en mil 3 gånger i veckan sen dess. Som bäst har jag sprungit en mil på 56,5 minuter, det var i början på sommaren och sen fick jag problem i benhinnor

Hur länge har du varit frisk? Första gångerna efter 7 veckors uppehåll med stor del sjukdom är nog riktigt jobbig. Ser du någon tentens?

"Det du tränar upp på en månad, vilar du bort på en vecka." Så sa min naprapat till mig en gång, vilket inte var speciellt upplyftande.

Sjukdom typ förkylning och feber sänker syreupptagningsförmågan dramatiskt. Det känns som man aldrig tränat någonsin e

Erik; Jag har varit frisk i 2 veckor ungefär.
Hade aldrig någon feber men en riktigt besvärlig hosta som gjorde ont i bröstkorgen och störde min nattsömn rätt rejält. Hade inte sju veckors uppehåll i sträck, utan hade ju hunnit träna några veckor efter b

Jag tror att mycket är personberoende.

Jag är mycket beroende av sömn för att kunna prestera bra, eller egentligen av att vara psykiskt pigg. Mat spelar dock ingen roll.

Efter sjukdom reagerar jag olika gång från gång.

Ibland går första passet MYCKET b

Sömnbrist leder till sämre prestation över tid. Dessutom blir det ofta svårare med motivationen, vilket i sig leder till sämre prestation.

Så att hitta metoder för bra sömn är viktigt, åtminstone över lång tid. Enstaka nätter med sämre sömn är oftast ing

Tack Per och Stig för era tips och erfarenheter, nu har jag fått en del att fundera på!

Ska försöka att inte kolla på klockan åtminstone den här veckan, och kanske lägga in ett kortare extrapass varje vecka tills det är dags för loppet. Det är ju i alla