Quote from Guest on 2 April 2007, 16:35Hej hej alla. Jag undrar vilka tecknen kan vara på att ens löparskor har gjort sitt. Mina ser fortfarande rätt OK ut, men känslan är inte riktigt densamma. De är köpta i aug då de var nya i butik, tror jag (ej rea iaf). När bör jag köpa nya? Jag springer
Hej hej alla. Jag undrar vilka tecknen kan vara på att ens löparskor har gjort sitt. Mina ser fortfarande rätt OK ut, men känslan är inte riktigt densamma. De är köpta i aug då de var nya i butik, tror jag (ej rea iaf). När bör jag köpa nya? Jag springer
Quote from Martin Trygg on 2 April 2007, 16:45Ett generellt riktmärke är att skorna håller 150 mil - så det är bara att räkna! 🙂
Ett generellt riktmärke är att skorna håller 150 mil - så det är bara att räkna! 🙂
Quote from Camilla Höög on 2 April 2007, 16:55Det viktigaste måste ändå vara att gå på känslan....lyssna på kroppen. Om det börjar göra ont eller kännas obehagligt så är det dags att byta.
Det viktigaste måste ändå vara att gå på känslan....lyssna på kroppen. Om det börjar göra ont eller kännas obehagligt så är det dags att byta.
Quote from Daniel Jernebring on 2 April 2007, 17:08Jo...jag känner att jag inte klarar stötarna i knäna lika bra och att jag lätt får sendrag under foten när jag springer. Men det kanske är tecken på nåt annat?
Jo...jag känner att jag inte klarar stötarna i knäna lika bra och att jag lätt får sendrag under foten när jag springer. Men det kanske är tecken på nåt annat?
Quote from Jan Lundquist on 2 April 2007, 17:22Investeringen i ett par nya löparskor är mycket mindre än vad det kostar med trasiga/onda kroppsdelar 😉
Investeringen i ett par nya löparskor är mycket mindre än vad det kostar med trasiga/onda kroppsdelar 😉
Quote from Martin Trygg on 3 April 2007, 08:51Alltså, jag tror inte att skorna är slut, men däremot låter det som att du har fel skor! Gå till Löplabbet eller Runners Store och prova ut några som verkligen passar dig...
Alltså, jag tror inte att skorna är slut, men däremot låter det som att du har fel skor! Gå till Löplabbet eller Runners Store och prova ut några som verkligen passar dig...
Quote from Daniel Jernebring on 3 April 2007, 09:11De skor jag har är ju utprovade.... så vad säger att det blir bättee nästa gång?
De skor jag har är ju utprovade.... så vad säger att det blir bättee nästa gång?
Quote from Martin Trygg on 3 April 2007, 10:03Du själv antar jag - se till att du får ett par skor som passar dig, kräv att få prova tusen modeller tills du hittar ett par som passar riktigt, riktigt bra. Se till att de kollar både i glaslådan och på löpbandet.
Och om du ändå får problem - överväg a
Du själv antar jag - se till att du får ett par skor som passar dig, kräv att få prova tusen modeller tills du hittar ett par som passar riktigt, riktigt bra. Se till att de kollar både i glaslådan och på löpbandet.
Och om du ändå får problem - överväg a