Quote from Guest on 16 November 2007, 08:48Hur märker man att skorna börjar bli slitna? Har haft mina Acics i 1 år nu. Första halvan sprang jag 1-2 ggr/veckan (5-8 km) och den andra halvan 3 ggr/veckan (7-13 km).
Börjar få känningar i främre trampdynan och funderar på om dämpningen börjat ta slut
Hur märker man att skorna börjar bli slitna? Har haft mina Acics i 1 år nu. Första halvan sprang jag 1-2 ggr/veckan (5-8 km) och den andra halvan 3 ggr/veckan (7-13 km).
Börjar få känningar i främre trampdynan och funderar på om dämpningen börjat ta slut
Quote from Funbeat user on 16 November 2007, 08:58Förhårdnader på lilla fossen ger ofta problem.
Förhårdnader på lilla fossen ger ofta problem.
Quote from Urban Nilsson on 16 November 2007, 09:32Det låter som att det är dags att köpa nya.
Det låter som att det är dags att köpa nya.
Quote from Funbeat user on 16 November 2007, 11:52Hej,
Enligt vad jag har lärt mig håller stötdämpningen i ett par löparskor ca 100 mil. Sen om man inte har sprungit så långt är gummit i dem försämrat efter ett år och efter tre år är de utdömda skulle man kunna säga. Så det är väl bara att sätta sig och
Hej,
Enligt vad jag har lärt mig håller stötdämpningen i ett par löparskor ca 100 mil. Sen om man inte har sprungit så långt är gummit i dem försämrat efter ett år och efter tre år är de utdömda skulle man kunna säga. Så det är väl bara att sätta sig och
Quote from Funbeat user on 16 November 2007, 13:35Grundregeln är att när skorna börjar bli sköna, då är det dags att byta 🙂 Jag vet de som byter var 50:e mil för att undvika skador. Själv har jag oftast bytt för att skorna gått sönder. Körde alltid Nike innan och jag har lyckats punktera ett otal sådan
Grundregeln är att när skorna börjar bli sköna, då är det dags att byta 🙂 Jag vet de som byter var 50:e mil för att undvika skador. Själv har jag oftast bytt för att skorna gått sönder. Körde alltid Nike innan och jag har lyckats punktera ett otal sådan
Quote from Funbeat user on 16 November 2007, 13:48Hej
Jag har hört att gummit är utdömt redan efter 1 1/2 år
Hej
Jag har hört att gummit är utdömt redan efter 1 1/2 år
Quote from Fredric Lagerström on 16 November 2007, 14:35Lagom med nya varje vår tycker jag. Då har mina gått 150 mil.
Det klarar dom.
Lagom med nya varje vår tycker jag. Då har mina gått 150 mil.
Det klarar dom.
Quote from Håkan Öhling on 16 November 2007, 17:00En sak förstår jag inte. "De" säger att man ska byta skor efter 100 mil. Men varför? Det finns ju de som säger att de bästa skorna är de helt utan dämpning. Det borde ju vara ungefär samma sak som de gamla sköna inslitna skorna, eller?
För 3-4 år sedan
En sak förstår jag inte. "De" säger att man ska byta skor efter 100 mil. Men varför? Det finns ju de som säger att de bästa skorna är de helt utan dämpning. Det borde ju vara ungefär samma sak som de gamla sköna inslitna skorna, eller?
För 3-4 år sedan
Quote from Funbeat user on 16 November 2007, 22:09😀
jag är helt för skor utan dämpning
😀
jag är helt för skor utan dämpning
Quote from Fredric Lagerström on 17 November 2007, 08:11Jag sprang med ett par Banda ett tag, bordtennis skor helt utan dämpning.
Jag fick faktist ont i knäna direkt. Jag vet ju dom springer på savannen barfota
men antar att underlaget där har lite inbyggd dämpning.
Jag sprang med ett par Banda ett tag, bordtennis skor helt utan dämpning.
Jag fick faktist ont i knäna direkt. Jag vet ju dom springer på savannen barfota
men antar att underlaget där har lite inbyggd dämpning.