Quote from Guest on 3 November 2010, 10:34Hej!
Hur vet man om ett program har varit bra? Hur brukar ni utvärdera era resultat? Hur mycket bättre är det möjligt att bli på ett år (tex VO2Max eller miltid-förbättring)?
Ar intresserad av vad ni har för tankar kring detta. Det är dax att ta ställni
Hej!
Hur vet man om ett program har varit bra? Hur brukar ni utvärdera era resultat? Hur mycket bättre är det möjligt att bli på ett år (tex VO2Max eller miltid-förbättring)?
Ar intresserad av vad ni har för tankar kring detta. Det är dax att ta ställni
Quote from Funbeat user on 3 November 2010, 10:44Jag tror inte man enkelt kan veta om ett program varit bra eller dåligt. Studier av träning brukar utföras på 10-talet personer, där personerna ibland inte själva får veta vd de utsätts för. Man försöker variera så lite som möjligt. Och detta kritiseras o
Jag tror inte man enkelt kan veta om ett program varit bra eller dåligt. Studier av träning brukar utföras på 10-talet personer, där personerna ibland inte själva får veta vd de utsätts för. Man försöker variera så lite som möjligt. Och detta kritiseras o
Quote from Elias Engqvist on 3 November 2010, 10:46För att slippa betala pengar för att göra komplicerade mätningar kan man istället köra testlopp tex en gång i månaden eller efter en träningsperiod tex.
Samma sträcka varje gång. Antingen springa så fort man orkar och bara se om man persar eller så kan m
För att slippa betala pengar för att göra komplicerade mätningar kan man istället köra testlopp tex en gång i månaden eller efter en träningsperiod tex.
Samma sträcka varje gång. Antingen springa så fort man orkar och bara se om man persar eller så kan m
Quote from Funbeat user on 3 November 2010, 11:12Det bästa sättet är nog att prova sig fram med olika program och träningsvariationer och sen göra som Christer sa, att regelbundet göra någon typ av konditionstest. Jag brukar springa 5km så fort det går första träningsdagen i veckan (efter 2 vilodagar) s
Det bästa sättet är nog att prova sig fram med olika program och träningsvariationer och sen göra som Christer sa, att regelbundet göra någon typ av konditionstest. Jag brukar springa 5km så fort det går första träningsdagen i veckan (efter 2 vilodagar) s
Quote from Håkan Öhling on 3 November 2010, 11:34Jag gillar att mäta puslen och springa samma sträcka. Helst lite fortare med lägre snitt-puls. Jag vet förvisso inte om jag fått bättre kondition eller förbättrat konditionen, men det spelar ingen roll för mig 🙂
Jag gillar att mäta puslen och springa samma sträcka. Helst lite fortare med lägre snitt-puls. Jag vet förvisso inte om jag fått bättre kondition eller förbättrat konditionen, men det spelar ingen roll för mig 🙂
Quote from Funbeat user on 3 November 2010, 13:57Kontinuerlig uppföljning av sitt träningsupplägg med hjälp av väl valda testpass är väl en del av själva upplägget egentligen. Har man en genomtänkt säsongsplan är det vettigt att åtminstone köra ett sådant pass per lågvolymvecka (om man har en sån nånsta
Kontinuerlig uppföljning av sitt träningsupplägg med hjälp av väl valda testpass är väl en del av själva upplägget egentligen. Har man en genomtänkt säsongsplan är det vettigt att åtminstone köra ett sådant pass per lågvolymvecka (om man har en sån nånsta