Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonVäcka liv i simningen
You need to log in to create posts and topics.

12

försök dra upp ärmarna så det nästan blir ett veck på dräkten vid armhåla/axel. Det gör enorm skillnad vad gäller rörligheten! (Min dräkt sitter så väldigt tajt i år att just den biten är svår men... det är ju lite tid kvar till race.)

tack Stefan & Sara.

ATt simma kortare först innan längre var rätt bra... tycker lite "läskigt" med OW men efter ett tág kändes det "bra"... mer träning nu...

Jag måste även dra upp dräkten i benen upp mot grenen, så det inte drar ner och trycker på axlarna. Gör stor skillnad om man har lösa axlar eller inte tycker jag.

Lycka till Anders! 🙂

Lycka till Anders och skriv gärna en rapport efter.

Tack ska ni, självklart skriver jag en rapport efteråt, så vi får se hur era tips fungerade 🙂

Och lycka till med halv-IM, Shamala. Som gammal växjöbo tycker jag det verkar vara en fin bana.

Tack Anders ska se om jag kan samla på mig mod att anmäla mig till Växjö HIM, det är Sala HIM som jag är anmäld till så länge 🙂

På er inrådan körde jag i dag i våtdräkt (i bassäng - puuh, ganska varmt) och 200ingar. Pallade precis 10x200 meter i min målfart med 15 sek paus mellan.

Det var en hel del folk och barn i bassängen så det blev äkta triathlonsimning med slalom och krock

Tränat Ow sim idag, uppvärmnings sim sen drog upp våtdräkt ordentligt över axlarna, jepp funkade bra.... !

12