Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVäder Göteborgsvarvet!
You need to log in to create posts and topics.

En kanske något udda fråga? Finns det någon som har koll på vad det har varit för väder denna dag de senaste 10 åren? Är det vanligt att det är så varmt? Skulle vilja springa men tror inte att jag klarar av mer än ca 20 grader. Helst 15 och molnigt ;D

Kan inte svara på din fråga.

Men det är bara att springa lite långsammare, dricka mycket, tillföra salt, hålla sig i skuggan innan och ev ha på en ljus keps som andas - så fixar du även varmare lopp.

Tycker det är synd om du väljer bort att springa när

Jag har hyfsad koll på hur det varit de senaste fem åren för då har jag sprungit. 2010 och 2013 var det supervarmt. De övriga tre åren har det varit skönt löparväder. Jag har inga exakta temperaturer, men det har varit uppehållsväder och behagligt i övrig

Jag har nu sprungit 10 gånger, -98-00 och 07-13 och det bara varit så här varmt -10 och -13. Mitt minne säger att det inte har varit över 20 grader de andra gångerna men ej helt säker, men som sagt inga extrema temperaturer som de två åren.

Tack för alla svar! Nu anmäler jag mig 😀

Ulrika, jag rekommenderar dig att gå med i denna trevliga grupp:
Göteborgsvarvet Sub 2
http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=2693

Alla är välkomna med, även om du redan springer snabbare än Sub 2 eller har långt dit.