Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag brukar simma med malmstens (swedes) på träningar. Men brukar plocka upp ett annat par glasögon med silikonkant för masstart. Anledningen är att jag är rädd att spark mot malmstens skulle skada mig mer än en spark mot andra glasögon med silikonkant. Fö

Jag träna och tävla med malmstens. Jag har varit med 18st OW tävlingar de siste 6 år utan problem

Tittar man på tävlingssimmare ser man hur oerhört vanliga Malmstens är, vilket jag som gammal simmare också tar till intäkt för min egen åsikt - att dom är helt överlägsna både vad gäller pris och prestanda.

Och även vid träning när man kör i cirkel på e

När det varit ritkigt mycket folk så har man ju fått sig både en smäll och en spark i ansiktet, men jag har glasögon med siliconkant men det har mest känts i huvudet än i ögonen oavsett. =) Bara slänga allt till rätta och simma på och försöka ha koll på v

Tack för svaren! Jag kör på med malmstens! Små sår runt ögonen kan jag leva med. 🙂

Jag har haft Malmstens vid alla mina OW-lopp.

Men jag ska erkänna att de tre gånger jag varit med i starten i första startgrupp i Vansbro (varav två gånger seedad i allra första led) så har jag varit lite skraj för att en olycklig spark skulle placera g

Jag har alltid kört malmstens på träning och tävling(ow) för att jag tycker dom helt enkelt är bäst. Har aldrig åkt på någon smäll eller haft problem.

I kalmar förra helgen så glömde jag dom hemma och blev sjukt arg på mig själv! Jag har alltid ett par m

Ja, jag ser alltid framför mig hur ögat skulle ligga där i sin Malmstens-kopp efter en väl/fel-riktad spark

Jag fick en redig spark rakt på Malmstens-vänsterögat senast (Kalmarsprinten). Jag överlevde (men blev en aning arg en stund). Frågan är hur mycket lite gummi egentligen hjälper.

Jag skulle hellre ta ett blåöga än att någon spark skulle råka ha sönder glasögonen i alla fall, det vore den stora mardrömmen eftersom det skulle påverka själva loppet ganska avsevärt.