Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVågen ljuger, du duger
You need to log in to create posts and topics.

Var hos en person som säljer hälsopreparat och vägde mig på en våg som visar en massa olika "sanningar".
%fett, Fysiskt status, vikt osv.
Blev lite irriterad då vågen visade att jag hade en fysisk status på 2 av 10 och min fysiska ålder är 51år (fyllar 40

Du tänker helt rätt Robert! (t+)

Hu kan en våg avgöra ens fysiska status enbart genom vikten?

Håller med föregående. Mycket kan man säkert mäta fram, men att hitta den fysiska åldern med en våg är nog mer ett säljinstrument för hans preparat än någon verklighet...
Har precis fått en i grannskapet också och den verkar klart homeopatisk.

Jag har oxå gjort en sådan "vägning", mest bara som ploj för jag tycker som du att det känns galet att en våg och pinne man håller i skulle kunna räkna ut %muskelmassa, %vatten, %fett & %benstomme osv i kroppen, det enda man knappar in är väl hur lång man

Jag var också 12 år äldre än jag är och hade statusen 2. Jag hade sprungit en mara veckan innan och frågade hur det hängde ihop och fick en kryptisk utläggning. Men det var skönt att det fanns piller och pulver som skulle kunna rätta till det hela. (#)

Jag känner mig mer vältränad idag fast jag inte är smal och väger mer än för några år sedan då jag även tränade 4-5 ggr i veckan. Idag orkar jag springa längre (fast jag är tyngre) och tar betydligt mer vikt på gymmet. Vågen suger!

>Var hos en person som säljer hälsopreparat

Där var ditt första misstag

Nja, jag köpte inget så misstaget var inte så stort.