Quote from Funbeat user on 16 March 2014, 22:52En cykelhjälm har en livslängd på cirka 10 år, om den inte utsätts för en kraftig stöt – då ska den bytas ut direkt.enligt NTF konsument.
Vad det betyder vet jag inte. Det jag vet är att ingen av mina hjälmar över åren överlevt i tio år.
Som många reda
En cykelhjälm har en livslängd på cirka 10 år, om den inte utsätts för en kraftig stöt – då ska den bytas ut direkt.enligt NTF konsument.
Vad det betyder vet jag inte. Det jag vet är att ingen av mina hjälmar över åren överlevt i tio år.
Som många reda
Quote from Funbeat user on 17 March 2014, 00:29Hur är Met hjälmarna i storlek ?, största Giro och Bell funkar för mig men Rudy Project fick jag inte på mig (har för mig att jag hade 62 på armekepsen)
Hur är Met hjälmarna i storlek ?, största Giro och Bell funkar för mig men Rudy Project fick jag inte på mig (har för mig att jag hade 62 på armekepsen)
Quote from Funbeat user on 17 March 2014, 09:07Problemet (och syftet antar jag) med hjälmar är att de är hårda, då blir det svårt att säga exakt hur storlekarna är i förhållande till varandra.
Själv har jag storlek 64 och ganska avlångt huvud. Har hittills bara hittat en enda Giro hjälm som jag öve
Problemet (och syftet antar jag) med hjälmar är att de är hårda, då blir det svårt att säga exakt hur storlekarna är i förhållande till varandra.
Själv har jag storlek 64 och ganska avlångt huvud. Har hittills bara hittat en enda Giro hjälm som jag öve
Quote from Funbeat user on 17 March 2014, 20:44Thomas, jag tycker de är bra i storleken. Jag kör med en Small (54-57) 55 i lumpen och den passar mig bra. Large (57cm-63cm) bör väl passa dig om du hade 62 i lumpen.
Vänligen
P.
Thomas, jag tycker de är bra i storleken. Jag kör med en Small (54-57) 55 i lumpen och den passar mig bra. Large (57cm-63cm) bör väl passa dig om du hade 62 i lumpen.
Vänligen
P.