Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVälja hjälm..
You need to log in to create posts and topics.

Välja hjälm?
Ska köpa ny landsvägshjälm, väljer mellan giro ionos och Prolight. Nån som testat dessa och jämfört dem?

Du ska köpa den som sitter bäst på huvudet.

Jo det förstår jag, men prolight har ju en ny sorts rem med gummiband. Hur funkar den? Tröttas den ut?

Du ska köpa den hjälm som matchar cykeln bäst! 😉

"Du ska köpa den hjälm som matchar cykeln bäst! "

Japp det ska du och så tänk på att den ska matcha kläderna också. Inte minst skorna. Skön paaa, den skall vara snygg å inget annat;)

Vänligen

P.

Stretchbandet i prolight är som ett vanligt resårband av god kvalitet och funkar utmärkt, enkelt är vackert (OCH LÄTT). Det kommer aldrig att mattas av om du inte tvättar hjälmen i 90 grader och torktumlar den efteråt.

Jag gillar min prolight, eftersom d

Jag har testat båda och de är ju mycket bekväma. Problemet är nu bara att välja den som e snyggast. Lutar mot ionos då den är lite större och ser inte så pluttig ut på huvet. Dock så satt Prolight mycket skönt, tusan vad svårt att välja. Priset är ju samm

Smaken är som baken så där är det svårt att hjälpa dig. Du får nog lov att bestämma själv... (H)

Visst är det så, nu är det bara upp till mig att välja. Jag har fått reda på allt om kvalitet osv, det är ju det viktigaste.
Det kommer bli en Prolight, detta då den är billigast. Någon gräns måste man ju ha....

🙂
Hoppas du blir nöjd.