Quote from Guest on 17 January 2011, 13:35Jag gillar inte att springa med broddar, men om man ska ta sig ut nu i dagarna är det väl en nödvändighet kanske...
Tänkte köpa ett par Spiky plus eller snarlika, men hur ska man välja storlek om man ligger precis mittemellan två storlekar? Ska de sitta
Jag gillar inte att springa med broddar, men om man ska ta sig ut nu i dagarna är det väl en nödvändighet kanske...
Tänkte köpa ett par Spiky plus eller snarlika, men hur ska man välja storlek om man ligger precis mittemellan två storlekar? Ska de sitta
Quote from Funbeat user on 17 January 2011, 13:45Vet inte hur Spiky är men Slipstoppers har inte numeriska storlekar, bara S - M - L - XL
Jag har XL och dom sitter ändå lite tajt. En mil är OK, men tre mil (Årets Första Långpass) innebar två grymma blåsor på tårna.
Andra har istället problem med att sky
Vet inte hur Spiky är men Slipstoppers har inte numeriska storlekar, bara S - M - L - XL
Jag har XL och dom sitter ändå lite tajt. En mil är OK, men tre mil (Årets Första Långpass) innebar två grymma blåsor på tårna.
Andra har istället problem med att sky
Quote from Funbeat user on 17 January 2011, 14:26Peter +1
Peter +1
Quote from Funbeat user on 17 January 2011, 14:35Ja, det är ju storlekar som spänner över flera skonummer jag tänker på. Om en storlek ska täcka 36-41 och jag har 41 på mina löparskor, kommer den att göra ont efter en stund? Går sönder lättare kanske?
Å andra sidan kanske den större storleken skulle h
Ja, det är ju storlekar som spänner över flera skonummer jag tänker på. Om en storlek ska täcka 36-41 och jag har 41 på mina löparskor, kommer den att göra ont efter en stund? Går sönder lättare kanske?
Å andra sidan kanske den större storleken skulle h
Quote from Funbeat user on 17 January 2011, 15:25Ta med skon och prova. Förr eller senare hittar du ju där de har på lager men det är klart att med årets vinter går dem åt.
Tvingas du välja så tror jag hellre i underkant än tvärtom. Altså i ditt exemplel skulle jag hellre ta 36-41 och den sitter tight.
Ta med skon och prova. Förr eller senare hittar du ju där de har på lager men det är klart att med årets vinter går dem åt.
Tvingas du välja så tror jag hellre i underkant än tvärtom. Altså i ditt exemplel skulle jag hellre ta 36-41 och den sitter tight.
Quote from Funbeat user on 17 January 2011, 15:39Peter och Harald +1.
Vet inte hur långt du springer, men jag har sprungit ca 18-20km i mina utan att få ont i tårna.
Om du ligger mittemellan storlekarna, så ta det mindre. Tycker jag.Kan lägga till att jag har Slipstoppers, inköpta på Löplabbet.
/LL
Peter och Harald +1.
Vet inte hur långt du springer, men jag har sprungit ca 18-20km i mina utan att få ont i tårna.
Om du ligger mittemellan storlekarna, så ta det mindre. Tycker jag.
Kan lägga till att jag har Slipstoppers, inköpta på Löplabbet.
/LL
Quote from Funbeat user on 17 January 2011, 17:07Jag köpte Yaktrax och deras storlek var 38-41 och jag har storlek 40-41 men blev tvungen att ta en storlek större.
Jag köpte Yaktrax och deras storlek var 38-41 och jag har storlek 40-41 men blev tvungen att ta en storlek större.
Quote from Funbeat user on 17 January 2011, 19:34Jag sprang med sambons L igår (jag har 39 i skor) och det var inga problem, så välj hellre den stora är mitt tips!
Jag sprang med sambons L igår (jag har 39 i skor) och det var inga problem, så välj hellre den stora är mitt tips!