Quote from Guest on 25 November 2014, 11:39Innan någon gnäller att för att man inte behöver fjolldrev för att köra i backar informerar jag att mina knän är inte det bästa och kommer på sikt få järnskrot inopererat. Därför ser jag nu över lämplig uppsättning för att köra i backar.
Önskar ventilera
Innan någon gnäller att för att man inte behöver fjolldrev för att köra i backar informerar jag att mina knän är inte det bästa och kommer på sikt få järnskrot inopererat. Därför ser jag nu över lämplig uppsättning för att köra i backar.
Önskar ventilera
Quote from Mattias Johansson on 25 November 2014, 11:49Jo just. En fråga till som är avgörande vid eventuell uppgradering.
Jag märker stor skillnad på Dura-Ace 7800 och 105:an 5600.
Vid uppgradering till Ultegra 6800 resp 105:an 5800. Hur upplevs dessa mot sina tidigare versioner och mot storebror Dura-ace.
Jo just. En fråga till som är avgörande vid eventuell uppgradering.
Jag märker stor skillnad på Dura-Ace 7800 och 105:an 5600.
Vid uppgradering till Ultegra 6800 resp 105:an 5800. Hur upplevs dessa mot sina tidigare versioner och mot storebror Dura-ace.
Quote from Funbeat user on 26 November 2014, 19:40Om du frågar mig så skulle jag välja följande.
11-Delad Ultegra 6870 Di2 12-28
Detta för att jag inte ser något större behov av 11:an. Sen får man en lite tätare kassett med 12-28.
Vänligen
P.
Om du frågar mig så skulle jag välja följande.
11-Delad Ultegra 6870 Di2 12-28
Detta för att jag inte ser något större behov av 11:an. Sen får man en lite tätare kassett med 12-28.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 26 November 2014, 21:22Jag bytte "ner" mig från Dura Ace 7900 till 11-Delad Ultegra 6870 Di2.
Har inte saknat något från mekaniska Dura Ace, lite ovant i början bara. Reglagen är i min mening mycket bättre för dom med mindre händer, lättare att modulera bromskraften.
Jag har
Jag bytte "ner" mig från Dura Ace 7900 till 11-Delad Ultegra 6870 Di2.
Har inte saknat något från mekaniska Dura Ace, lite ovant i början bara. Reglagen är i min mening mycket bättre för dom med mindre händer, lättare att modulera bromskraften.
Jag har
Quote from Funbeat user on 27 November 2014, 01:44"Enda fördelen med att ha 11:an är väl att man kan ligga kvar på "lilla" klingan lite längre."
Så skulle kanske inte jag se det. Att det skulle vara en fördel att ligga på lilla, lilla. Det ser jag som en nackdel. Ingen bra kedjelinan där inte. Dessutom
"Enda fördelen med att ha 11:an är väl att man kan ligga kvar på "lilla" klingan lite längre."
Så skulle kanske inte jag se det. Att det skulle vara en fördel att ligga på lilla, lilla. Det ser jag som en nackdel. Ingen bra kedjelinan där inte. Dessutom
Quote from Mattias Johansson on 27 November 2014, 08:03mja... Som jag skrev innan så behöver jag utväxling för att skona knäna (trivs även med hög kadens) och jag har två cyklar där den ena är anpassad för bergsetapper... och när jag pratar bergsetapper så pratar jag bla om Sierra Nevada i Spanien där det bli
mja... Som jag skrev innan så behöver jag utväxling för att skona knäna (trivs även med hög kadens) och jag har två cyklar där den ena är anpassad för bergsetapper... och när jag pratar bergsetapper så pratar jag bla om Sierra Nevada i Spanien där det bli
Quote from Funbeat user on 27 November 2014, 09:19"Enda fördelen med att ha 11:an är väl att man kan ligga kvar på "lilla" klingan lite längre."
Precis så menade jag, inte att jag använder 11an men däremot 12an. 🙂
11-32 med 52/36 låter som en bra combo (t+)
"Enda fördelen med att ha 11:an är väl att man kan ligga kvar på "lilla" klingan lite längre."
Precis så menade jag, inte att jag använder 11an men däremot 12an. 🙂
11-32 med 52/36 låter som en bra combo (t+)
Quote from Mattias Johansson on 27 November 2014, 09:46"Finns dom som byter till Campabody och kör med deras 11-delade. En liten omväg kanske men det går..."
På Shimanos egna 7800 hjul? Finns det Campabody som passar dem??
På 7850 hjulen så går det att svarva till bodyn för att fungera med 11-delat eller kö
"Finns dom som byter till Campabody och kör med deras 11-delade. En liten omväg kanske men det går..."
På Shimanos egna 7800 hjul? Finns det Campabody som passar dem??
På 7850 hjulen så går det att svarva till bodyn för att fungera med 11-delat eller kö
Quote from Funbeat user on 27 November 2014, 09:53Sorry, tog bort det jag skrivit när jag läste ditt inlägg igen, kanske blir knepigt med shimanonav...
Sorry, tog bort det jag skrivit när jag läste ditt inlägg igen, kanske blir knepigt med shimanonav...
Quote from Mattias Johansson on 2 December 2014, 15:4011-32 kassett för bergspass.
10- delad Shimano MTB kassett
11-12-14-16-18-20-22-25-28-3210-delad SRAM
11-12-13-15-17-19-22-25-28-3211-delad Shimano landsvägs kassett
11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32Funderar om, det verkligen är lönt att uppgradera
11-32 kassett för bergspass.
10- delad Shimano MTB kassett
11-12-14-16-18-20-22-25-28-32
10-delad SRAM
11-12-13-15-17-19-22-25-28-32
11-delad Shimano landsvägs kassett
11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32
Funderar om, det verkligen är lönt att uppgradera