Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Ska springa första marathonet nu den 5:e april, har nämligen tagit det som ett projektarbete. Har tidigare sällan sprungit längre än 15 km, har på senaste tiden dock börjat köra lite längre distanser för att vänja kroppen.

Jag springer nu cirka 3-4 mil i

Har du testat något långpass, dvs springa i runt 3 timmar, och se hur det känns?
Har du provat hur magen reagerar på sportdryck?

Lägg in tävlingen också:
http://www.funbeat.se/life/discussion/show.aspx?ThreadID=159983

Väldigt kloka ord av Lady Godiva. Min första mara, som inte gick under 4h, hade inget med löpstyrka och kondis att göra. Utan helt enkelt för få riktigt långa pass. Mina ömkliga ben sa stopp och sedan fick jag kramp. Trist resa från 30 till 42km.

"Någon särskilt bra träningsform? " - De två viktigaste träningsformerna är distansträningen och fartträningen. Distansträning för att verkligen orka HELA vägen som sades ovan, fartträning för att få upp hastigheten. Distansträningen ( en gång i veckan) s

Om du springer 2mil på drygt 1:40 behöver du nu sista tiden satsa på långpass.

Jag sprang min första och hittills enda mara förra året och kom inte igång med träningen på riktigt förrän i mars/april. sprang som bäst premiärmilen på 40:30. Sen i slutet a

Personligen satsar jag på distanspassen. Tränar bara mellan ca 7 – ca 20km, ibland längre. Skippar helt fartträning dvs intervaller. Vist är det viktigt för att springa fort men Erik, du har ju redan farten. Du kan ju springa i 5min/km-tempo å din målsät

Okej tack för tipsen ska försöka lägga på några kilometer på de längre passen, tänkte prova göra en egen mara (springa till somamrstugan 4,5 mil) två veckor innan fast då i lugnt tempo för att se hur jag klarar sträckan

Jag skulle inte rekommendera att du springer så långt så nära inpå maran. Om man tittar på marathon.se program så är sista långpasset 3 veckor innan.

Och jag tycker inte heller att du ska springa hela marasträckan innan. Max 34km är nog lagom. och det k

Eriks avatar = (t+)

Huvudet sitter lite löst 🙂
Jag har alltid undrat om det inte finns nåt program som gör en sån rörlig gif-bild från film - Erik, vad är hemligheten?

12