Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Halv- och kvartsmarathon med start kl 13. Loppet är VSM i halvmarathon och även DM och VDM.
http://www.vsk.vannas.se/mara.html

Tänkte prova den här i år. Kan vara roligt. Någon som sprungit förut? Hur är banan? Varvbana? Vändpunkt? Mkt backar?

Banan är en vändbana på asfalt. Den är väldigt flack förutom en backe. Enda problemet är att den kommer när det är ca 3 km kvar. Trodde jag skulle dö ifjol när jag sprang den. (#)

Men tar man den i rätt hastighet är den inte så farlig (tror jag).

Dags att bumpa denna tråd. Mindre än tre veckor tills det är dags.

Hur går det för er andra som tänkt springa?

Själv har jag, peppar peppar (det är knappt man vågar knysta om det), fått vara frisk i drygt 2 månader och träningen har gått jättebra, har m

Träningen går inget vidare. Dagisbacillerna härjar min allt svagare lekamen. Men det är väl just det man ska säga i det här skedet? För att inte tala om alla ursäkter jag kommer rada upp strax innan, och vid behov efter, loppet? Nej allvarligt. Får jag ba

Nja, har väl inte sprungit så mycket som jag vill. Drog dessutom på mig årets första(!) förkylning för en vecka sen. Hoppas dock på att hinna komma i toppform snart igen =)

Det går rätt bra för mig. Men nu börjar det bli dags att trimma in tävlingstempot vilket jag inte riktigt har fått till ännu. Tycker tyvärr att tävlingen är väl tidigt på säsongen för mig som skidåkare.

Sen att det är Veteran SM innebär att man kommer at

Thomas: Då har vi samma mål, 1:40. Vi får hjälpas åt på slutet! Och dagisbacillerna har jag fått min beskärda del av också tidigare i höst/vinter.

Louise: Rackarns otur. Men du hinner nog tillfriskna och komma i bra form. Det är ju dig jag skall haka på

Hm. Gubbar och gummor... Själv skulle jag kunna springa i veteranklass (H35), men tror nog jag avstår det och kör i motion. Ser fram emot att springa en lite flack halvmara. Körde senast den i Höga Kusten, som är rolig men kanske inte någon som går fort a

Vädret i Umeå på lördag enl SMHI: 7 grader och regn...
Burr. Hade hoppats på shortsväder. Men. Njaa.