Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Parklopp

Fint väder och många startande. Tyvärr respekterades inte rekomendationerna till startgrupper alls så det var många som gick redan i andra startgruppen "springa." Jag tyckte i alla fall att det var roligt om än ganska trångt på sina ställen och jag klarad

Hmpf, ja sådant är väldigt irriterande, Sofia! 🙁
Men GRATTIS till fint löp!!

Jag kom sent, den j*vla bussen tog ju oändligt lång tid på sig att komma till malmö. Fick starta i sista gruppen, många gående att forcera, men klarade mitt mål med nästan 2 minuters marginal: 28:16 Jag är mycket nöjd!

Jag ska också springa vårruset, fast i Vänersborg nästa vecka. Har ni några tips eller nåt man bör tänka på? Mitt mål är att komma på en tid under 30 min!

Det bästa tipset jag kan ge om du vill springa fortare är: Våga springa på från början! Tänk inte att "jag får inte ta ut mig för mycket så jag blir trött" utan spring så fort du orkar. Det värsta som kan hända är att du får sakta ner - men tiden kommer a

Sprang i går i Malmö och ställde mig i gruppen springa. Men det stod massor i den gruppen som planerat att gå så man fick springa slalom och stanna i "flaskhalsarna"... Sprang på 28 min. Men det var en trevlig kväll med picnic!

Kul att du ska springa Anna. Mitt tips är att du försöker komma iväg i en tidig startgrupp så du får några färre att kryssa förbi. Om du inte springer ihop med någon som drar får du sätta blicken på nån längre fram och försöka komma ikapp så klarar du att

Igår prövade jag att dra på och inte "spara på krafterna" och blev faktiskt förvånad över att det gick såpass bra som det gjorde! Jag orkade mycket mer än jag trodde, även om jag såklart sackade endel på andra halvan av löprundan. Tror jag ska köra så och