Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Datum för Vår Ruset 2010
Hösten är här, men håll ut – det blir vår igen! Och då är det dags för Vår Ruset. Premiären sker i Malmö måndagen den 3 maj. Sedan avverkas ytterligare 17 jogginglopp för kvinnor runtom i Sverige fram till torsdagen den 10 juni då

Oj, vad de flyttat fram Norrköpingstävlingen! Har arrangörerna av Vårruset Nkpg och Blodomloppet Lkpg kanske pratat med varandra? 😉 (För den oinsatte; iår låg dessa två tävlingar samma dag och med tanke på att vi i Östergötland inte är _så_ bortskämda me

Ja jag såg det också. Skönt om det håller. Förra året låg de ju först dagarna efter varandra i planeringen (bättre iaf), och sedan till slut på samma dag.

Ett tips till trådstartaren f ö lägg gärna till platsen i rubriken, för det verkar som om du menar

Hoppas det blir fint väder för lite picnic efter loppet 🙂

Bara så ingen blir besviken i efterhand: loppet är INTE 5km.

Det är bara 4 850m!

Bra! Då har jag större chans att orka springa hela 😉

Heja Sara, jag tror på dig!

Kollar man på flygfotot ser man att den uppmätta sträckan är drygt 5 km (http://www.gmap-pedometer.com/?r=552532). Stämmer inte det då?

Inte om man går enligt utskicket med nummerlapp och sånt som kom igår, där det står:
"Banan: Den lättlöpta banan mäter 4 850 m. Underlaget är asfalt, gräs och grus. Det finns kilometerskyltar samt markeringar hur banan går. Funktionärer står i vägkorsning

Aha, läste inte igenom det så noga. Hur mäter man förövrigt den exakta sträckan på bäst sätt? Måste vara med hjälp av ett hjul?

12