Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVästerås / Rocklunda / Rönnby
You need to log in to create posts and topics.

Undrar om det är någon som vet hur lång korta slingan är, den som går norr om norrleden, från tunneln och ut mot Rönnby? Hört allt från 3,5-5km. Den långa är väl iaf 10km? Tacksam för svar!

Slingan norr om Norrleden är strax under 5 km. Saknas uppskattningsvis tre - fyrahundra meter.
Jag har inte själv mätt den med GPS, men eftersom de officiella 5 och 10 km-rundorna (södra slingan resp södra+norra slingan) är rätt så nära de officiella län

Ok! Tack för infon, var nämligen ute själv idag och runkeeper GPS visade då 4,07km vilket inte borde ha stämt med tid och tempo... Stort tack!

Jag har sprungit den vändan några gånger och min GPS (Garmin 305) får det till ca 4,6 km nånting.

Här är en träning du kan kolla på så ser du om det är samma du menar:
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=9764741

Här är en karta som står

Hej, för mig är den gång på gång ganska precis 4,5 km
Som kuriosa har jag fått södra femman att vara lite drygt 5 km, men inte med mycket. Sprang den 4 varv i våras och då blev det alltid mer än 5 km varje gång, dvs inget plusminus 5 km där inte, bara plu

Tack för bra info och karta! Men det är ju märkligt att det diffade på så mycket med gps...

Min GPS har aldrig visat längre än 9,7 på "milen"...
Jag har en FR410. Det kan väl vara så att min inte loggar tillräckligt ofta och då "genar" klockan eller så springer jag lite för fort 😉 😀

När jag springer 15 km så brukar min klocka visa mellan 14,5 och 14,6 så Magnus uppfattning om sträckan stämmer även med min.