Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonVåtdräkt - Skillnader?
You need to log in to create posts and topics.

Hej, jag är ny här på sidan och har inte hittat någon bra funktion för att söka i grupperna, så om frågan som ställer redan finns besvarad här i gruppen så ber jag om ursäkt.

Nu till frågan.

Jag har tittar på lite olika våtdräkter som jag har tänkt att

De billigaste som är gjorda för att simma i kommer duga för dig. Själv köpte jag en Orca S2 från wiggle.co.uk för 1200 som jag simmar snabbare i ute än med badbyxor i bassäng.

Skillnaderna på dyrare är väl att de tänker en gång till på hur sömmer ska dra

Jag bytte precis upp mig från en av de billigare simdräkterna på marknaden (dessutom med ett par år på nacken) till en av de dyrare. Enligt Tri-talk så ska det spela roll: http://www.tri-talk.com/Top20.asp. Lyssna förresten på det avsnittet!

Men det lär

Det är en bra poäng också, tester jag läst antyder att en ny budget-dräkt är ungefär så bra som en några år gammal top-of-the-line. Så begagnade lyx-dräkter är sannolikt pengar i sjön.

Har själv en Aquaman-dräkt som jag köpte på Triboden och den är jag kanon-nöjd med. Tycker den ger bra flytkraft och duger för mig, tror man bör vara duktig simmar för att uppfatta nyanserna i de dyrare dräkterna.

Det lutar åt att jag köper Aquaman - “Tri-Process”, ska vänta i några dagar innan jag beställer. Om ingen säger att den är helt värdelös så kommer jag slå till.

Tackar för hjälpen.

Jag har en IRONMAN och den är toppen! Flyter underbart bra i den, och jag slipper frysa. =)
Perfekt!

http://www.lewasport.se/Default.aspx?module=4&content=4&lang=SV&fwsite=1

Simma lugnt...

Har nu inhandlat ett styck Aquaman - “Tri-Process”, hoppas att jag snart får den på posten så jag kan ut och testa den.

Lycka Till, tror du blir nöjd. Kul att simma ute efter att ha harvat i poolen hela höst/vinter/våren.
Kan du inte fortsätta detta inlägg med en liten bedömning om hur den kändes?

Har nu fått min dräkt och längtar efter att komma ut och testa den. Har tänkt att ta en tur i havet till helgen, får hoppas att solen skiner annars så kanske det blir lite för kallt för att kasta sig i havet.

Återkommer med en kommentar hur den känns i v