Quote from j sollerman on 25 April 2012, 19:20En femma hade du kommit i. 6an känns aningen stor om man tittar på bröstmåttet. Men kanske bättre att att ta en säker storlek 🙂
En femma hade du kommit i. 6an känns aningen stor om man tittar på bröstmåttet. Men kanske bättre att att ta en säker storlek 🙂
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 20:29Jo, tydligen. Tror det ska gå ganska bra ändå tho? Får väl köra lite mer bröst också!
Jo, tydligen. Tror det ska gå ganska bra ändå tho? Får väl köra lite mer bröst också!
Quote from Funbeat user on 27 April 2012, 22:49Jag tror absolut att du skulle ha en femma!! det värsta man kan ha är en för stor våtdräkt...
Jag tror absolut att du skulle ha en femma!! det värsta man kan ha är en för stor våtdräkt...
Quote from Funbeat user on 28 April 2012, 13:09Dräkten ska kännas för trång på land för att va lagom i vattnet.
Dräkten ska kännas för trång på land för att va lagom i vattnet.
Quote from Funbeat user on 28 April 2012, 15:56Jag väger trots allt 4-5kg för mycket för en femma, kanske inte spelar någon roll?
Hursomhelst, mätte igen över bröstet. Var ska man mäta? Över vårtorna? Jag fick nu måttet där till (utandad) 92.5 (+95 inandad), ovanför fick jag 96 (utandad).
Jag väger trots allt 4-5kg för mycket för en femma, kanske inte spelar någon roll?
Hursomhelst, mätte igen över bröstet. Var ska man mäta? Över vårtorna? Jag fick nu måttet där till (utandad) 92.5 (+95 inandad), ovanför fick jag 96 (utandad).
Quote from Funbeat user on 28 April 2012, 18:43ikten är inte avgörande, men är en faktor som man inte kan räkna bort!
Det som är viktigast är att våtdräkten sitter tight på överkroppen, annars får du in för mycket vatten i dräkten vilket gör att du tappar fart.
Men oroa dig inte nu har du beställt e
ikten är inte avgörande, men är en faktor som man inte kan räkna bort!
Det som är viktigast är att våtdräkten sitter tight på överkroppen, annars får du in för mycket vatten i dräkten vilket gör att du tappar fart.
Men oroa dig inte nu har du beställt e
Quote from Funbeat user on 28 April 2012, 19:13Klart vikten är avgörande, men kanske inte i lika stor grad som bröstmåttet som många säger är viktigast. (Ryan sa däremot till mig att vikt var viktigast) Vikten är väl egentligen en förenkling istället för att ha flertalet mått att gå efter.
Precis, ä
Klart vikten är avgörande, men kanske inte i lika stor grad som bröstmåttet som många säger är viktigast. (Ryan sa däremot till mig att vikt var viktigast) Vikten är väl egentligen en förenkling istället för att ha flertalet mått att gå efter.
Precis, ä
Quote from Funbeat user on 28 April 2012, 19:25Kanske någon nämnt det redan ovan, men tål ändå att upprepas: föreligger risk att du kommer att behöva byta, tänk då på att vara extra försiktig när du drar på/av dräkten. Ett litet ogenomtänkt nyp på utsidan kan vålla "nagelrevor", och dräkten blir omöjl
Kanske någon nämnt det redan ovan, men tål ändå att upprepas: föreligger risk att du kommer att behöva byta, tänk då på att vara extra försiktig när du drar på/av dräkten. Ett litet ogenomtänkt nyp på utsidan kan vålla "nagelrevor", och dräkten blir omöjl
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 16:52Jag blev tvungen att köpa två nummer "för stor" dräkt. Måttangivelser är ju alltid på ett ungefär. Ligger man i överkant på en storlek kan det vara bättre att gå upp till nästa. För mig var den första våtdräkten jag provade alldeles för kort i verklighete
Jag blev tvungen att köpa två nummer "för stor" dräkt. Måttangivelser är ju alltid på ett ungefär. Ligger man i överkant på en storlek kan det vara bättre att gå upp till nästa. För mig var den första våtdräkten jag provade alldeles för kort i verklighete
Quote from Tomas Stöt on 29 April 2012, 17:54Om man vill ha en ok våtdräkt, men PROVA den innan köp..Vad göra???
Om man vill ha en ok våtdräkt, men PROVA den innan köp..Vad göra???