Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Visste inte att det var så kallt i Eriksdal, försöker dom spara pengar?

Det är lätt att inte märka framstegen man gör i simning. Ett tips för att hålla motivation är att köra något maxtest då och då och både korta och långa distanser för att kunna gå til

Det ÄR kallt i Eriksdal, men sen är jag en makalöst frussen person också, konstigt nog. Man kan tycka att jag har nog underhudsfett för att hålla mig varm, men icke!

Tack för råd! Det ska väl fanken gå det här med till sist. Men jag fattar faktiskt inte

Det är 26 grader i Eriksdal. 😉 Kallt första 50 m, men det blir helt OK träningstemperatur därefter. En hel våtdräkt i den bassängen blir för varmt.

@Christina: Du kanske ska testa någon annan av sthlms simhallar då, de flesta övriga håller 27*C. En grad är ganska stor skillnad i de här sammanhangen...

Håller med, det är STOR skillnad på 26 och 27. 26 är lite väl lite tycker jag oxå.

Man vänjer sig vid allt. 🙂 Och man lär sig simma på så att man inte dör av frostskador. Det blir inte så mycket snack vid kanten... *s*

Jo, jag har varit inne på att jag som är världens frussnaste människa inte borde hålla till i det där blåshållet, men livspusslet gör att för att jag ska hinna träna, måste jag väga in saker som läge, öppettider osv.

Ett klassiskt knep för att frysa mindre vid simning i öppet vatten är att använda dubbla badmössor. Det fungerar säker inne också. Värt att testa i alla fall (det kostar ju i princip inget).

ahhh...tack Benjamin! Det ska jag absolut testa!

12