Quote from Guest on 21 June 2012, 11:35jag ska göra en ny försök till debut på triatlon idag, men det är 400m i bassäng ca 23C.
är det värt att har våtdräkt på?
Jag kan simma 5:05-5:20 på träning ner mot 4:40 på tälving utan. Med våtdräkt jag kanske klara 4:45 på en lugnare tempo, men jag ä
jag ska göra en ny försök till debut på triatlon idag, men det är 400m i bassäng ca 23C.
är det värt att har våtdräkt på?
Jag kan simma 5:05-5:20 på träning ner mot 4:40 på tälving utan. Med våtdräkt jag kanske klara 4:45 på en lugnare tempo, men jag ä
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 11:45Är inte det som stressar mest i t1 att få av våldtäkten?
Skulle naturligtvis vara våtdräkt. Stavningskontroll, pffft.
Är inte det som stressar mest i t1 att få av våldtäkten?
Skulle naturligtvis vara våtdräkt. Stavningskontroll, pffft.
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 11:57ja, och det är en av anledning jag fundera på simma utan.
kan jag hoppa ur bassäng och nästan gå direkt på cykel kommer jag har 2-4min förra de andra som jag tror kan cykla 4-6min snabbare än mig.
ja, och det är en av anledning jag fundera på simma utan.
kan jag hoppa ur bassäng och nästan gå direkt på cykel kommer jag har 2-4min förra de andra som jag tror kan cykla 4-6min snabbare än mig.
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 12:06jag skulle nog satsa utan våtdräkt... lycka till!
jag skulle nog satsa utan våtdräkt... lycka till!
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 12:15Jag skulle inte ha tagit våtdräkt.. Du kommer förlora med i växlingen än du kan tjäna på sån kort distans i vattnet med eller utan dräkt.
Lycka till
Jag skulle inte ha tagit våtdräkt.. Du kommer förlora med i växlingen än du kan tjäna på sån kort distans i vattnet med eller utan dräkt.
Lycka till
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 12:21Rykno, strunta i dräkten! men gå för all del inte till cykeln, spring ist ;-D
Rykno, strunta i dräkten! men gå för all del inte till cykeln, spring ist ;-D
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 12:51Vill du vinna tid: Strunta i våtdräkten, du som är en så bra simmare.
Är du med mest för att skaffa dig tävlingsrutin inför kommande lopp: Simma med våtdräkt och skaffa dig erfarenheter av T1.
Hur du än gör: Lycka till!
Vill du vinna tid: Strunta i våtdräkten, du som är en så bra simmare.
Är du med mest för att skaffa dig tävlingsrutin inför kommande lopp: Simma med våtdräkt och skaffa dig erfarenheter av T1.
Hur du än gör: Lycka till!
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 12:5218-19C med sol ikväll så ok jag skippa våtdräkt.
Jag kanske ta de första 1-2km lugnt men vill testa mig idag. Kanske pressa mig upp till 18km sedan backa lite inför löpning.
Lite OT men hur många av er ta tid att har strumpor? Och om ni inte har de på t
18-19C med sol ikväll så ok jag skippa våtdräkt.
Jag kanske ta de första 1-2km lugnt men vill testa mig idag. Kanske pressa mig upp till 18km sedan backa lite inför löpning.
Lite OT men hur många av er ta tid att har strumpor? Och om ni inte har de på t
Quote from Elias Engqvist on 21 June 2012, 12:55Inga strumpor på sprint eller olympisk.
Men på IM-distansen är det värt att ha det. ½-IM har jag aldrig testat men jag tror jag skulle ha det då också!Nej jag har inte tränat speciellt på det.
Inga strumpor på sprint eller olympisk.
Men på IM-distansen är det värt att ha det. ½-IM har jag aldrig testat men jag tror jag skulle ha det då också!
Nej jag har inte tränat speciellt på det.
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 13:42Se till att om du väljer att köra utan strumpr; Talka skorna. det hjälper om du inte är van att cykla eller springa i skorna..
Se till att om du väljer att köra utan strumpr; Talka skorna. det hjälper om du inte är van att cykla eller springa i skorna..