Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Inga strumpor på sprint, men en handduk att stå på så du slipper skräp i löpardojorna.

På sommaren har jag aldrig strumpor (om jag inte springer längre långpass). Det gör att fötterna vänjer sig vid att springa utan

Sätt på dig strumpor i t2 om du inte tränat utan.

Det är ju bara 5km! Vad kan hända?

Strumpor på efter simning kostade 9-10s extra. Men cykelskor och köpslog gick på snabbt.

5:15 var simtid. Helt ok med bara 200 Insim och ingen linor så det var rätt så vågigt med 14-15 pers i 5 banor.

Jag har aldrig sett någon använda våtdräkt vid bassängsim och på så kort sträcka som 400m hinner du aldrig tjäna in den tid det tar dig att komma ur den inför cyklingen!

Jag var tvåa ut i vatten 5:15 han som slog mig hade dräkt och var 50m (40s) förra mig. Han hann ur dräkt och började springa med cykel innan jag kom till min cykel. Baserad på träning och test med dräkt hade jag kunna var
Inom 10s av honom istället om jag

"Jag har aldrig sett någon använda våtdräkt vid bassängsim och på så kort sträcka som 400m..."

Vid Dalacupens minisprint på Lugnet den 30 maj med simning 300 m i bassäng hade i princip alla dräkt, även elittriathleter som Per Wangel (vinnare). Motivering

Får du använda våtdräkt, gör det. Öva på att ta av den.
* Direkt, springandes upp ur vattnet, dra ned dragkedjan.
* Springandes, dra ur armar, dra ned överdelen till midjan.
* Stillastående, två snabba drag över bena för att få ned den på vaderna.
* Ta et

12