Quote from Guest on 4 August 2011, 12:57Hej!
Skall köra minitri imorgon i Kalmar och det är således bara 300 m simning. Lönar det sig att använda våtdräkten med tanke på de extra sekunder det tar att byta tror ni?
Jag förstår att det inte handlar om många sekunder man kan vinna, men det ger ju
Hej!
Skall köra minitri imorgon i Kalmar och det är således bara 300 m simning. Lönar det sig att använda våtdräkten med tanke på de extra sekunder det tar att byta tror ni?
Jag förstår att det inte handlar om många sekunder man kan vinna, men det ger ju
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 13:07Tror nästan garanterat du förlorar tid på att använda våtdräkt. Enda anledning jag skulle kunna tänka mig att ha den är för att träna på bytet inför något annat.
Tror nästan garanterat du förlorar tid på att använda våtdräkt. Enda anledning jag skulle kunna tänka mig att ha den är för att träna på bytet inför något annat.
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 13:21+1
Dessutom är våtdräkter fula!
+1
Dessutom är våtdräkter fula!
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 13:33Allt klär en skönhet 😉
Allt klär en skönhet 😉
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 19:57Den finns fler saker att tänka på. Ska du simma i tri-dräkt eller hade du tänkt ta på dig tröjan efter simmet?
Om du väljer det senare så kolla först följande länk.http://www.youtube.com/watch?v=5XBisIHHKBg&feature=youtube_gdata_player
...och klocka
Den finns fler saker att tänka på. Ska du simma i tri-dräkt eller hade du tänkt ta på dig tröjan efter simmet?
Om du väljer det senare så kolla först följande länk.
...och klocka
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 21:40Har tvådelad tri kläder och tänkte nog simma med toppen på?
Har tvådelad tri kläder och tänkte nog simma med toppen på?
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 22:25Hejsan!
Jag var nere vid Kattrumpan (där starten går ifrån) igår och simmade en liten bit. Visst, det var kallt som tusan (viss överdrift...;-)) att ta sig i men efter bara ett kort tag var det superskönt. Jag bestämde mig där och då att INTE ha min våtd
Hejsan!
Jag var nere vid Kattrumpan (där starten går ifrån) igår och simmade en liten bit. Visst, det var kallt som tusan (viss överdrift...;-)) att ta sig i men efter bara ett kort tag var det superskönt. Jag bestämde mig där och då att INTE ha min våtd
Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 12:05Jag hade helt klart kört med våtdräkt.
För mig skiljer det ca 12 sekunder per hundra meter mot att köra i enbart badbrallor. (antagligen ännu fler sekunder med tri-suit).
Gissar på att det tar 10-15 sekunder att dra av våtdräkten och då har jag alltså 2
Jag hade helt klart kört med våtdräkt.
För mig skiljer det ca 12 sekunder per hundra meter mot att köra i enbart badbrallor. (antagligen ännu fler sekunder med tri-suit).
Gissar på att det tar 10-15 sekunder att dra av våtdräkten och då har jag alltså 2
Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 13:59Jonas: du glömmer att de flesta använder benen en del på 300 m simning.
Jonas: du glömmer att de flesta använder benen en del på 300 m simning.
Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 14:29Brukar vara rätt kallt i vattnet i Kattrumpan. Det torde avgöra.
Annars ska man kalkylera som Jonas gör efter sin egen simförmåga vs (tid att ta av våtdräkt + strulmarginal) Jonas tjänar mycket på att simma med våtdräkt jämfört med många andra.
Jag tjäna
Brukar vara rätt kallt i vattnet i Kattrumpan. Det torde avgöra.
Annars ska man kalkylera som Jonas gör efter sin egen simförmåga vs (tid att ta av våtdräkt + strulmarginal) Jonas tjänar mycket på att simma med våtdräkt jämfört med många andra.
Jag tjäna