Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonVåtdräkt minitri meningsfullt?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hur är de att simma i tvådelat tri-set? Förlorar man mycket på att simma i tri-toppen? För att ta på den efter simningen måste ju vara rätt besvärligt, den är ju rätt tajt.

Ett annat sprint-tips, som åtminstone jag tjänar på - som är långsam i växlingsmomenten:
Jag byter pedaler till korgmodell så blir det inget skobyte.

Men om man har tri-skor och "tofflar" i och ur på cykeln så blir det samma antal skopåtagningar. Med skillnaden att man har torra fötter (oftast) efter cyklingen och kan få på löparskorna snabbare!

Simma i tri-linne, någon??

Funkar helt OK tycker jag, det är såpass tight att det inte märks

Jag simmade i en löpart-shirt, kanske tappade halv minut eller nåt men skulle säkert tappat mer om den började rulla sig när jag skulle ta på den på en blöt kropp.
Tycker inte att jag hindrades speciellt men vattenmotståndet ökade väl lite.

https://www.

Jag är lite frusen av mig så jag körde med cykeltröja över linnet på lördagen. Med hel blixtlås tar det inga tider att få på. Då kan man även få bars, rep.kit etc i fickorna som man är van vid.

Går snabbt att få av också inför löp. Men på sprint/mini så

Gjorde som Andrew. En cykeltröja med hel dragkedja låg och väntade torr och skön på mig vid växlingen. Kändes som att det gick snabbt och smidigt att få på sig den. Löpte givetvis även i den sedan.

Simmade i enbart korta löpartights (med badbyxor under f

12