Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Fungerar det att simma i våtdräkt när vattnet är 28 grader? Eller blir det alldeles för varmt? Anledningen till att jag frågar är att jag har en ny våtdräkt som jag skulle vilja "simma in" men jag ska iväg till Thailand i tre veckor. Är det värt att packa

Sounds a bit on the limit... Especially as i imagine it is black - which will make it hotter in the sun. I know Ironman forbids wetsuits at that temperature - quite likely for safety reasons? I would imagine its like wearing a wetsuit at heated swimming b

Tack för svar Simon. Ser att badhuset här i Enköping är öppet en vecka till så jag ska testa dräkten i bassäng. Gissar på att det är 24-25 grader i den, och om jag klarar en timme i bassäng så ska jag nog palla typ en halvtimme i havet i Thailand. Dräkten

True!

Good luck!

En swim skin skulle var bättre. Inte tjock men täcka kroppen

Jag döööör vid blotta tanken!

Låter jobbigt båda att släpa med på resan o simma i!

Lennart, lever du? Du måste ju tänkt.

Rami,
jag testade simma med våtdräkt i ett utomhus 50m bad i Vällingby förra året, var dryga 24-25 grader i vattnet och efter några längder blev jag tvungen att ta av våtdråkten...tror jag fixade typ 8 lgdr.
att svettas i våtdräkten är aldrig rolig....

Ok, tack för svar. Det blir nog till att lämna dräkten hemma då, får simma in den när jag kommer hem i augusti. Lite synd då jag är en ganska kass simmare och skulle behöva flythjälpen... 🙂

12