Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVåtdräkt och Vansbro tjejsim?
You need to log in to create posts and topics.

Jag ska simma Vansbro tjejsim och är intresserad av era synpunkter på och erfarenheter av våtdräkt/icke våtdräkt. Jag tycker det är kallt med kallt vatten...

Det är ju stor skillnad på om det är 21 eller 12 grader i Västerdalälven. När jag simmade för två år sedan var det 20,8 grader så våtdräkt behövdes inte ur kylaspekten.

Så det kan alltså vara så pass varmt? Då finns det ju hopp om livet. Men behövs våtdräkt av någon annan anledning än just kylaspekten?

Första gången jag simmade var det +16, andra gången +23. Det kan variera kraftigt alltså! Då ägde jag ingen våtdräkt. Idag hade jag valt att simma med dräkten. Den är en flythjälp för hela kroppen så man ligger högre i vattnet (framförallt med benen) än v

...förutsatt att man crawlar förstås. Om man simmar bröstsim så är flythjälpen för benen ingen höjdare...

Tack för era svar.

Jag tror emellertid att frågan börjar vara rätt överflödig. I morse när jag simmade mina veckliga 50 längder var det av någon anledning mycket kallare i bassängen än vad det brukar vara. Jag hade avsevärda problem att ta mig ner i vat

En normal svensk bassäng brukar ligga mellan 26 "höga" och 28 "låga" tror jag. Man är väldigt känslig för skillnaden, man kan känna en halv grads skillnad mellan gångerna. När jag simmade Vansbro förra året, då det var mulet och lite regnigt, var det 18 g

Ni som kan det här med simning och våtdräkt, tror ni denna är ok att simma tjejsimmet i? Ambition ca 30-40 min...

http://www.surfspot.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=348&category_id=25&manufacturer_id=0&option=com_v

Med den ambitionen antar jag att du simmar bröstsim och då är det rätt tänkt att inte ha långa ben iallafall...